OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet och utmaningen
Open Infra är en av Sveriges mest framgångsrika aktörer inom att bygga och driva fibernät till villor, flerfamiljshus och företag, till både tätort och landsbygd. Vi ska ta positionen som Sveriges och norra Europas bästa leverantör av fiber till hus och hem.
Vi söker nu en kundtjänstchef som vill bygga en kundtjänst i världsklass. Teamet är ganska litet med 6-8 personer som servar kunder i Sverige och Tyskland, men utmaningen är bred med stora inslag av verksamhetsutveckling.
Idag är vår kundtjänst på en ganska basal nivå vad gäller rutiner och systemstöd så du får chansen att bygga från grunden. Du kommer att arbeta med teamutveckling för att utveckla kunskapsnivå och retorik för att bygga en riktigt bra lösningsinriktad kundtjänst med breda kunskaper om leverans, teknik, avtals- och fakturafrågor. Vi har precis infört en ny kundtjänstplattform med omnikanalsupport och du kommer att ansvara för att bygga rutiner, automatiseringar, chattbottar, rapportering etc för att skapa en grym kundupplevelse och säkerställa hög effektivitet. Vi expanderar även till flera länder och du kommer bygga en kundtjänst för att stötta detta.
Dina kunskaper och egenskaper
Vi söker dig som med stor motivation och erfarenhet vill bygga upp en riktigt bra kundtjänst från grunden. Du gillar att ta ansvar och få saker att hända.
Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av att leda, driva och utveckla kundtjänst, och du brinner för att skapa en bra kundupplevelse och kundresa.
Du har ett ledarskap som dels motiverar och inspirerar, dels skapar strukturer och rutiner. Hos oss innebär det att leda genom att göra; om rutiner saknas så skapar du dem, om systemet strular så ändrar du i inställningarna, om köerna blir för långa så tar du snabba beslut, coachar och tar några samtal själv – det är så vi hjälps åt.
Du är teknisk kunnig och har testat olika plattformar och system för kundtjänst och kan snabbt se vad som fungerar och vad som skall förbättras.
Du är analytisk och gräver gärna djupt i data för att få fram orsaker till kundproblem, utvärdera prestationer, lägga grund för coachning och för att sätta mål.
Du har lätt för att samarbeta och driva utveckling med andra avdelningar och externa partners.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig att vara med på en väldigt spännande tillväxtresa i entreprenöriell arbetsmiljö med snabba beslut och nya utmaningar varje dag. Du kommer vara kundens röst i organisationen och du blir en mycket viktig person i vår strävan att bygga en grym kundresa. Du kommer ha stora möjligheter till personlig utveckling genom att få ta mycket ansvar för att driva breda frågor. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag, och ordnar olika personalevents och resor.
Det praktiska
Placering: Frösundavik Solna med närhet till bra kommunikationer.
Tillträde: Omgående, ASAP, snarast, när kan du börja? #jobbjustnu
Omfattning: Heltid.
Ansökan
Mejla CV + personligt brev till: jobb@openinfra.com. Märk ansökan med: Kundtjänstchef
Sista ansökningsdag: Idag. Vi tillsätter löpande så hör av dig nu!
Frågor: Kontakta Sven Hålling på 0705-825 323 eller sven.halling@openinfra.com
Om Open Infra
Open Infra är sedan 2020 en sammanslagning av Stadsnätsbolaget, Öppna Stadsnät och Svensk Infrastruktur. Open Infra är etablerade med fibernät på över 50 orter i Sverige och norra Europa. Vi erbjuder etablering, drift och underhåll av fiber och tillhörande tjänster till privatpersoner, företag och kommuner.
Open Infra ska ta positionen som Sveriges och norra Europas bästa leverantör av öppen fiber och som samarbetspartner för drift och underhåll av fibernät. I Open Infra-koncernen ingår även larmbolaget Gardio som erbjuder hemlarm med kamerabevakning, IOT och smarta hem-tjänster.
Open Infra drivs av en entreprenöriell attityd där allt går att lösa. Vi växer väldigt snabbt med bra lönsamhet. Vi är ca 50 anställda men verksamheten sysselsätter flera hundra personer i täta samarbeten med säljbolag, partners och byggentreprenörer.