Kundtjänstchef till Axo Finans

Kundtjänstchef till Axo Finans

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Kundtjänstchef som kommer bli en viktig del i Axo Finans tillväxtresa i Sverige där man kommer att ansvara för att fortsätta utveckla och bygga upp det svenska kundtjänstteamet. Du kommer ha en viktig del i att förbättra processer och arbetssätt samt vara med och fortsätta bidra till en trivsam kultur på företaget. Idag består gruppen av sex medarbetare som du kommer ha personalansvar över och ansvara för schemaläggning, bemanning, arbetsfördelning osv. Du kommer dessutom att arbeta nära dina kollegor i det nordiska försäljningsteamet och rapportering sker till Head of Sales nordic.

I korthet kommer dina huvudsakliga ansvarsområden inkludera, men inte vara begränsade till:

- Resultatansvar för Kundtjänstteamet

- Utveckla och förbättra medarbetare och processer

- Arbeta strategiskt med ett affärsmässigt fokus

- Operativt arbete med din egen kundportfölj

På kundtjänst gäller det att alltid vara med och se till att utmana för att förbättra processer och flöden som bidrar till en hög kundnöjdhet och hög lösningsgrad. Du kommer arbeta med att motivera dina medarbetare och hjälpa dem att utvecklas på Axo Finans resa att hjälpa deras kunder spara pengar. De erbjuder en arbetsplats med högt i tak, snabba beslutsvägar och högt tempo.

Kvalifikationer och egenskaper
För att du ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas ser vi gärna att du har jobbat i en liknande roll på tidigare arbetsplats. Du har ett sinne för affärer och förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Kunden är central och därför ser vi att ditt naturliga förbättringstänk alltid utgår ifrån kund och verksamhet. Förtroende, inkludering och tydliga förväntningar är viktiga egenskaper för att lyckas med ditt ledaruppdrag.

Vidare är du en lagspelare som vill driva ditt team framåt samt att du är lyhörd och smidig i ditt sätt att kommunicera. Du har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina medarbetare och arbetsuppgifter. I och med att Axo Finans expanderar sin marknad i Sverige är det viktigt att du trivs i en snabbrörlig miljö med högt tempo och att du vidhåller kvalitet och struktur även under intensiva perioder. Då man i rollen är ansvarig över kundtjänstteamet och arbetsuppgifterna delvis består av att utvärdera och redogöra för gruppens resultat ser vi gärna att du har ett analytiskt tänkande samt är bra med siffror.

Krav för den här tjänsten är att du:

- Har en godkänd gymnasieexamen

- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

- Har på tidigare arbetsplats erhållit en chef- eller ledarroll

Vidare är det meriterande om du har följande:

- En universitetsutbildning, helst inom ekonomi, management eller liknande

- Erfarenhet inom bank, finans eller annan låneförmedlare

- Arbetat inom kundtjänst eller försäljning

- God systemvana


Om företaget
Axo Finans är en låneförmedlare som grundades 2008 och står under tillsyn av Finansinspektionen. Vi är en nordisk koncern med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland med över 70 medarbetare. Varje månad hjälper vi tusentals kunder med att se över sin privatekonomi genom att jämföra låneerbjudanden från över 30 banker och långivare.

Läs mer om företaget här! (https://www.axofinans.se/om)

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Olle Eriksson med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Junior Talent Recruitment Manager Olle Eriksson på olle.eriksson@amendo.se (Olle%20Eriksson%20<Olle.Eriksson@amendo.se>). Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-OE1

kundservice

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 16 april 2023

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024