OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Löshårsföretaget Rapunzel of Sweden grundades år 2007 och har idag vuxit till ett onlineföretag med 130 mkr i omsättning och ett sextiotal anställda. Med kunder i över 60 länder står global expansion i fokus och idag är webbplatsen översatt till tio språk. Företaget använder sitt eget varumärke, Rapunzel och levererar löshår, peruker, och hårvård till människor världen över. Förutom en stor online-verksamhet, med huvudkontor i Umeå, har Rapunzel of Sweden också startat Rapunzel Store Concept. Där ingår salonger och butiker i Umeå, Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala och Helsingfors. Mer info hittar du på www.rapunzelofsweden.se.
Vi söker nu en Kundtjänstchef till vårt huvudkontor i Umeå. Detta är chansen för dig att få arbeta i en ung och innovativ miljö, dessutom i sann tillväxtanda. Trivs du med ett snabbt tempo, där det händer saker hela tiden, med stort eget ansvar och en nyckelposition i verksamheten? Då kanske denna tjänst kan vara rätt för dig.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer leda ett team som förutom dig själv består av fyra personer. Vi hanterar order och frågor från ett stort antal länder. För den här rollen är ett krav att du talar och skriver flytande svenska och engelska, samt flytande finska eller tyska.
I ditt ledarskap är målet att skapa och upprätthålla en kundservice i toppklass. Förutom att leda teamet kommer du även att arbeta operativt i kundtjänst med att ge service till våra kunder på bästa sätt. Vi ger stöd och support till både externa kunder och våra konceptsalonger.
I din roll har du personalansvar för 4 medarbetare vilket innebär schemaläggning, coaching och support. Ditt fokus ligger på att själv och tillsammans med dina medarbetare ge kunderna personlig service och bästa bemötande via telefon, mail och live chatt samt övriga marknadskanaler. Du skapar merförsäljning, handlägger ordrar, besvarar frågeställningar om våra produkter, betalningar och leveranser.
Din profil
Vi söker dig som trivs i en social roll där kommunikation är av största vikt. Som person har du ordning och reda, har lätt att ta egna initiativ och hitta lösningar. Du har förmodligen erfarenhet av att ha jobbat inom kundtjänst där din förmåga att skapa och bibehålla goda kundrelationer kommer till sin rätt. För att passa hos oss är det viktigt att du är driftig, självgående och initiativrik. Du är duktig på att samarbeta och samverka med andra och har förmågan att vara strategisk mitt i allt det operativa. Du har goda ledaregenskaper och är positiv och lösningsorienterad i din framtoning. Arbetsuppgifterna kräver även att du som person är noggrann, strukturerad och stabil. Du kommunicerar flytande i tal och skrift på svenska, engelska samt tyska eller finska.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Malin Ledin på tfn: 0733 – 51 27 57 eller Andreas Christiansen på tfn: 0733 – 51 27 46. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, men absolut senast den 14 maj, via www.clockworkpersonal.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund
Johan Alm
Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm
Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman