Kundtjänstchef till snabbväxande IT-bolag!

Kundtjänstchef till snabbväxande IT-bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du en passionerad ledare med en stark känsla för service och kundnöjdhet? Är du engagerad och har ledarskapserfarenhet sedan innan eller vill ta ditt nästa kliv i karriären och vill leda och utveckla ett kundtjänstteam? Då kan rollen som Kundtjänstchef vara något för dig!
Om företaget
Företaget är ett snabbväxande IT-bolag som utvecklar och erbjuder tjänster för parkering, betalning och bevakning, som underlättar vardagen för parkeringsförvaltare och parkörer. Bolaget är svenskt och all utveckling sker i Sverige. Om tjänsten som Kundtjänstchef

Som Kundtjänstchef kommer du att spela en central roll i att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i vår kunds kundtjänst. Du kommer att ha huvudansvaret att säkerställa att din grupp med kundtjänstmedarbetare levererar högkvalitativ och tillfredsställande kundservice till deras kunder. I rollen kommer du leda och coacha, motivera och utveckla dina medarbetare för att de ska ha de färdigheter som krävs i att bemöta kunder med god service. I ditt arbete kan det även förekomma att du kommer arbeta med processförbättringar för att nå goda resultat. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Ledning och utveckling av kundtjänstteamet.
Implementera bästa praxis för kundtjänst och upprätthålla hög kundnöjdhet.
Skapa och övervaka nyckeltal för att mäta avdelningens prestation.
Hantera och lösa kundklagomål och förfrågningar på ett effektivt och professionellt sätt.
Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa en smidig kommunikation och samordning.

Viktigt för tjänsten är:
Erfarenhet av att leda ett team inom kundtjänst eller en liknande roll tidigare. 
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera kundinteraktioner på ett professionellt sätt.
Analytisk förmåga för att identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering.
Förmåga att skapa och upprätthålla en positiv arbetsmiljö.
Förmåga att fatta beslut och hantera pressade situationer.
Arbetat några år med kundtjänst sen tidigare.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som Kundtjänstchef intressant? Vi tillämpar ett löpande urval så vänta därför inte med att skicka in din ansökan. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Alm
0720-071926
Markus Oor
0709-106692
Jennie Larsson
0705166802
Mahtab Naderi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Besöksadress

Drottninggatan 88F, Stockholm
None

Postadress

Drottninggatan 88F
Stockholm, 11360

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024