Kundtjänstchef till Stockholm Vatten och Avfall

Arbetsbeskrivning

Om oss
Stockholm Vatten och Avfall är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Varje dag, året runt förser vi 1,5 miljoner stockholmare med rent och gott kranvatten, renar avloppsvatten och ser till att avfallet tas om hand. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.

Om rollen
Vi söker en erfaren kundtjänstchef som vill driva utvecklingen av vår service och skapa starka kundrelationer. Med ansvar för vatten- och avfallshantering berör vi alla stockholmare varje dag, året om. Brinner du för att förbättra kundupplevelsen och vill skapa kundmöten i framkant? Då är du den vi söker.

I rollen som kundtjänstchef kommer du leda och driva utvecklingen av enheten framåt för att möta kundernas behov. Då Stockholm Vatten och Avfall står inför ett utökat uppdrag kommer du vara med och forma riktningen för kundtjänstenheten. Enheten består idag av 30 medarbetare inklusive tre teamledare. Enheten hanterar cirka 700 ärenden per dag och är indelade i tre team, handläggare, internservice och reskontra. Som kundtjänstchef har du tre teamledare som rapporterar direkt till dig och övriga medarbetare rapporterar direkt till sina teamledare. Kontakten med vår kundtjänst och reception är viktigt för vårt starka varumärke.

Din roll är bred och du kommer få möjlighet att påverka och driva en spännande förändringsresa mot en ökad digitalisering av vår kundservice. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära följande: Samverka med andra enheter och verksamheter
Driva löpande förändringsarbete
Följa upp mål och nyckeltal
Budget, uppföljning och rapportering
Personal- och arbetsmiljöansvar
Utveckla och effektivisera processer, arbetssätt och service
Coacha och leda teamledarna
Kvalifikationer    
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att genomföra förändringsarbete i en kundtjänstfunktion i en komplex verksamhet, där digitalisering och utvecklande arbetssätt var en viktig del. Du har en eftergymnasial utbildning inom marknad- och kommunikation, ekonomi eller annan relevant inriktning passande för tjänsten.
Du har tidigare erfarenhet av följande arbetsuppgifter:
  Minst 5 års erfarenhet av strategiskt kundtjänstarbete
Minst 5 års erfarenhet i en ledande position
Erfarenhet av att leda grupper och individer i förändringar
Erfarenhet av budget och prognosarbete
Erfarenhet av förändringsarbete i en komplex verksamhet
Som ledare på Stockholm Vatten och Avfall är det dessutom en självklarhet att du uppfyller våra bolagsgemensamma ledarkriterier vilka är - Styr mot mål - Skapar engagemang - Driver utveckling.

Då vi är en arbetsgivare som värnar om och strävar efter en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och vår samhällsviktiga funktion, kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner.


Personliga förmågor
Som person är du målorienterad, strukturerad och analytisk och har lätt för att skapa goda och långvariga relationer internt och externt. Du är drivande och självgående och ser till helheten. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket förutsätter att du är kommunikativ och skapar goda arbetsrelationer med ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning. Du brinner för kund, service och kundens behov och att få andra människor att växa i sina uppdrag. Du är en inspirerande ledare som kan engagera och motivera din verksamhet till framgång.

Ansökan
Har annonsen fångat ditt intresse? Välkommen med din ansökan redan idag, men senast den 21 maj 2023. Intervjuer sker löpande.

I den här rekryteringen samarbetar SVOA med WE:SOURCE, för mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på 076-051 27 20 eller på margareta.meek@we.source.se

Mer om oss
Stockholm Vatten och Avfall är Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag. Vi är en samhällsbyggare i framkant som driver och utvecklar vatten- och avfallstjänster med miljöfokus. Vi tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör och har ett långsiktigt ansvar för kommande generationer. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024