OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Urbaser är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.
Urbaser är stolta insamlare av avfall och hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation präglad av framåtanda och öppenhet.
Vi värdesätter alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!
Om jobbet
Urbaser ansvarar för avfallsinsamlingen med tillhörande kundtjänst i Danderyd- och Täby kommuner, med respektive kommun som uppdragsgivare och samarbetspartner. Nu letar vi efter en erfaren och engagerad kundtjänstchef som drivs av utmaningar och förbättringsarbete.
Som kundtjänstchef hos oss spelar du en central roll i vår verksamhet. Du blir ansvarig för att säkerställa en högkvalitativ kundkontakt, att förbättra rutiner, samt att utveckla och implementera strategier för att öka verksamhetens kvalitet och effektivitet. Du arbetar också aktivt för att stärka samarbetet mellan beställare och entreprenör. Du rapporterar till affärsområdeschefen för Region Nord.
Dina huvudsakliga ansvarsområden som kundtjänstchef är:
- Verksamhetens kvalitet, effektivitet och utveckling
- Att hantera fakturering och faktureringsfrågor
- Att aktivt arbeta för att förbättra rutiner inom avdelningen
- Att agera kontaktperson mot våra uppdragsgivare i frågor som rör kundtjänsten
- Personalansvar för övriga kundtjänstmedarbetare
- Hantering av svårare kundtjänstärenden
- Registrera och hantera avvikelser och reklamationer samt beställningar och andra abonnentärenden i vårt verksamhetssystem (Thor)
Vem är du?
För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du:
- Brinner för kundkontakt och för att ge förstklassig service
- Är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo
- Har god förståelse för ekonomiska processer
- Är analytisk, noggrann och kan - genom ett strukturerat arbetssätt - arbeta med flera ärenden parallellt
- Är självgående och lösningsorienterad
- Är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift
- Har mycket god administrativ förmåga samt god dator- och systemvana
Utöver detta har du som lägst avslutad gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet av kundtjänstarbete i en ansvarsposition. Erfarenhet från avfallsbranschen och/eller liknande bransch är mycket meriterande. Vi kommer dock att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i samband med rekryteringen.
Övrigt om tjänsten
Start: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: ca 07:30-16:30
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).
Låter det här som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se.