OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en praktikant med eventuell möjlighet till kommande anställning i kundtjänsten på Skellefteåkontoret.
Under praktikanttiden ser vi en utbildning i våra produkter och våra datasystemsom.Vi ser för rätt person en succesiv inskolning till de arbetsuppgifter som en medarbetare i kundtjänsten jobbar med, ta emot inkommande telefonsamtal till Folksams kundtjänst och hjälpa till med kundens fråga och ingångsärende vända till ett säljsamtal och erbjuda kunden våra produkter och tjänster.
Krav på utbildning är minst gymnasiekompetens, gärna ekonomisk.Högskoleutbildning, gärna ekonomi, är en merit.Erfarenhet från försäljning, gärna telefonförsäljning är också en merit.
De personliga egenskaperna värdesätter vi högt och nedan är vad vi önskar av en ny medarbetare:
Har ett utpräglat försäljningsintresse och ett stort intresse av människor
Är resultat och målinriktad men samtidigt visar du omtanke och hjälpsamhet mot kunder och arbetskamrater.
Trivs med att jobba självständigt men även i grupp.
Är en positiv och utåtriktad person.
Medarbetarna i kundtjänsten jobbar alla mot tydliga försäljningsmål.Vi följer upp försäljning varje vecka på individnivå och i grupp för att aktivt kunna jobba med ständiga förbättringar.
Folksams kundtjänst i Skellefteå hör till ett marknadsområde som sträcker sig från Örnsköldsvik och hela Västerbotten och Norrbotten.Det innebär
att vi jobbar på kundsamtal som kan komma från hela vårt marknadsområde.Vi hanterar förstås även lokala kundbesök på kontoret.Vi är idag ett mycket framgångsrikt lag som finns på tre orter, Skellefteå, Umeå och Luleå.Vi har tyvärr efter en omorganisation blivit något för få i bemanningen.Därför kan vi se en möjlighet för rätt person på den här praktikplatsen att kunna få möjlighet till en fortsatt anställning i
Folksam.