Kundtjänsten på TeliaSonera söker medarbetare!

Arbetsbeskrivning

TeliaSonera rekryterar medarbetare till sin Kundtjänst.
PLATS: Arbetsförmedlingen Expo på Sveavägen 24-26, Stockholm.
TID: tisdag 28 augusti. Det är drop in, så du kan komma när du vill mellan klockan 13:00 och 16:00 och träffa arbetsgivaren.

Eventuellt kommer flera företag att deltaga vid rekryteringen, så ta med tillräckligt många exemplar av dina ansökningshandlingar.

TeliaSonera är det ledande telekommunikationsföretaget i Norden och Baltikum med starka positioner inom mobil kommunikation i Eurasien, Turkiet och Ryssland.

Vi erbjuder pålitliga, innovativa och användarvänliga tjänster för överföring och paketering av ljud, bild, data, information, transaktioner och underhållning.

Vi ser enkelhet och service som viktiga verktyg för att skapa långsiktig, hållbar tillväxt och värde för våra kunder och aktieägare.

Du som tycker om att sälja, informera och ge råd till Telias privat- och företagskunder, att driva ett excellent kundmöte, vara effektiv och affärsmässig i dina kundkontakter allt ifrån att få nya kunder till att lojalisera Telias befintliga kunder och ständigt vara i kontakt med kunden via primärt telefon och mail. Det är dig vi söker!

TeliaSoneras Kundtjänst strävar efter att säkra kundmötet med ambitionen att lösa kundens ärende i första kontakten i enlighet med vår vision och värderingar. Vi är viktiga varumärkesbyggare för hela företaget. Vi satsar för att bli Sveriges Bästa Kundtjänst!

Kundtjänstens cirka 1000 medarbetare har varje år cirka 9 miljoner personliga kundmöten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du ska aktivt sälja Telias produkter och tjänster till privat- eller företagskunder, lyssna av kundens behov, beskriva produkt/tjänst och pris, argumentera fördelar och nå avslut.

Du besvarar inkommande trafik via telefon och mail.
Vi arbetar med merförsäljning på inkommande samtal och vi har utpekade säljmål på individ. Du etablerar goda kundkontakter och hanterar lättare reklamationer. Du tar självständigt ansvar för dina egna mål och din egen utveckling. Individuell återkoppling i samråd med närmaste chef tillämpas kontinuerligt.

Vem är du?
- Du är engagerad och driver mot uppsatta mål samt har ett stort intresse av att tala med kunder.
- Du är sälj- och resultatinriktad och uppfattar köpsignaler.
- Du är flexibel och kan uttrycka dig i tal och skrift och har en god social förmåga att samverka i team och ta eget ansvar.

Din kompetens och erfarenhet
- Du har 3-årig gymnasiekompetens eller motsvarande kompetens
- God kunskap i Office-paketet.
- God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska. Kan du ytterligare språk är det meriterande.
- Säljutbildning/säljerfarenhet är meriterande.

Placeringsort
Stockholm

Vi erbjuder både fasta tjänster och längre vikariat.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024