Kundtjänst/Floorwalker

Arbetsbeskrivning

LFV driver och utvecklar svenska flygplatser samt erbjuder flygtrafiktjänster.På affärsmässiga grunder skapar vi flygplatser där människor möts och kommunikationer knyts samman både effektivt och säkert.Göteborg Landvetter Airport är västra Sveriges internationella flygplats med omkring 4 miljoner resenärer per år.Här finns ett drygt 40-tal non-stoplinjer att välja på och flygplatsen utgör en viktig del av västra Sveriges infrastruktur när det gäller behovet av flygtransporter för både passagerare och frakt.Flygplatsen omsätter ungefär 680 mkr och har cirka 500 medarbetare. Göteborg Landvetter Airport söker inför sommaren: Medarbetare till Flygplatsservice Kundtjänst/Floorwalker (Intermittentanställning & vikariat) Avdelning Flygplatsservice hanterar det totala flödet av passagerare och bagage, från våra angöringsytor, genom terminalen och hela vägen till flygplanet.Vi ansvarar för att den totala reseupplevelsen blir optimal.Som Kundtjänst/Floorwalker har du ansvaret för att ytorna i vår terminal används så optimalt som möjligt samt att våra passagerares behov av information uppfylls.Våra medarbetare är i många fall den första kontakten som våra resenärer möter och har därför en viktig roll i att marknadsföra vår flygplats och LFV. Som medarbetare på Enhet Passagerarservice deltar du i arbetet med att skapa en attraktiv arbetsplats med utgångspunkt i våra värderingar; aktiv, modig och professionell.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Du kommer att koordinera passagerar- och bagageflöden samt svara för löpande information och utrop till våra resenärer.Du kommer även att i vår informationsdisk omhänderta ett antal administrativa uppgifter, den operativa kontakten med handlingagenter och sköta allokeringen av inchecknings- och bagagesystem, vilket kräver goda datakunskaper och intresse för teknik.. Du förväntas kunna hoppa in på enhetens övriga arbetsuppgifter vid behov. Utbildning/erfarenhet Du har allmän gymnasiekompetens, goda kunskaper i såväl svenska som engelska språket samt grundläggande datakunskaper.Då befattningen innebär skifttjänstgöring förutsätter vi att du har körkort B och tillgång till bil.Talar du ytterligare språk, har tidigare erfarenhet från parkeringsbranschen eller serviceyrken med kundkontakt är det meriterande. Personliga egenskaper Eftersom du har kontakt med de flesta som rör sig på flygplatsen är det viktigt att du har en god kommunikativ talang och vana att hantera alla sorters situationer och personligheter på ett korrekt och positivt sätt.Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska och trivs med att arbeta med direkt kundkontakt eller ge information via telefon.Utöver allt annat måste du äga en utvecklad känsla för service och äga förmågan att ta egna initiativ och finna lösningar.Övrigt Befattningarna består av intermittentanställning och vikariat under perioden juni-augusti.Tjänsterna är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen 14 samt drogtestning.Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Luftfartsverket
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 29 januari 2009
  • Ansök senast: 12 februari 2009

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024