Kundtjänsthandl Förarprov

Arbetsbeskrivning

Välkommen att söka jobb hos oss som Kundtjänsthandläggare, visstid, heltid. Vi vill ha din ansökan senast den 16 augusti.

Som Kundtjänsthandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.

Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.

På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.


Kundtjänsthandl Förarprov

Arbetsuppgifter

Till Förarprovskontoret i Linköping söker vi nu en kundtjänsthandläggare.

Du kommer vara Förarprovs ansikte utåt och möta våra kunder i receptionen. I arbetsuppgifterna ingår det att förrätta kunskapsprov både i grupp och individuellt, ibland med tolk. I samband med kunskapsproven genomför du ID-kontroller och du hjälper även våra kunder vid fotografering för körkort.

Som kundtjänsthandläggare möter du många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att ge kunden bra förutsättningar.

Du arbetar enligt ett schema som i viss utsträckning innefattar resor till kontorets mottagningsorter. Tjänstgöring på kvällstid och helger kan förekomma i begränsad omfattning.

Övrig information

Denna tjänst är en visstidsanställning från 21 september 2020 till 28 februari 2021.

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Vänligen svara på profilfrågorna, hänvisa inte till ditt CV.

Urvalstest kommer att appliceras i denna rekrytering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som ...


är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov

har B-körkort

kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

har gymnasieexamen

har erfarenhet av att arbeta i kundtjänst och/eller i reception

har goda kunskaper i Officepaketet



Ansökan

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. 

Läs mer här

Trafikverket

https://www.trafikverket.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024