Kundtjänsthandl Förarprov

Arbetsbeskrivning

Som Kundtjänsthandläggare/Provförrättare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.
Är du serviceinriktad och tycker om att möta nya människor? Då kan det här vara ditt nya jobb! 


Kundtjänsthandl Förarprov

Arbetsuppgifter

Vår uppgift på Förarprov är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet.
I rollen som kundtjänsthandläggare möter du, tillsammans med dina kollegor, många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att våra kunder alltid ska få bästa möjliga förutsättningar för att visa sina kunskaper. Du kommer att vara Förarprovs ansikte utåt och möta våra kunder i receptionen. I arbetsuppgifterna ingår det att förrätta kunskapsprov både i grupp, individuellt och ibland med tolk. I samband med kunskapsproven genomför du ID-kontroller. Du hjälper även våra kunder vid fotografering för körkort och vid bokning av provtider. Tidvis innebär arbetet högt tempo så du behöver trivas med det som en del i arbetet. Tjänsten innefattar även resor till kontorets mottagningsort Bollnäs (1 dag/vecka - resterande dagar i Gävle).
Du kommer bland annat att arbeta med:  
Receptionsarbete
Förrätta kunskapsprov
Tidsbokning av teori och körprov
Svara på kundfrågor
Administration av körkortsfoto i samband med körkortsprov och förnyelse av körkort
Utföra allmänna kontorsgöromål


Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Denna tjänst avser allmän visstid timanställning.
Placeringsort: Gävle (1 dag/vecka i Bollnäs).
Intervjuer sker via Skype.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas och trivas i den här rollen ser vi att du har ett starkt kundfokus, god samarbetsförmåga och är flexibel. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt och kan driva ditt arbete självständigt. Som person är du uthållig då arbetet periodvis innebär arbetstoppar och tempot stundtals är högt. Du har en positiv inställning och är mån om att bidra till ett gott klimat och fungerande samarbete i gruppen. Därutöver har du god analytisk förmåga och ett problemlösande förhållningssätt och du kan enkelt anpassa dig till nya omständigheter och situationer, alltid med kundens och organisationens bästa i fokus. 
Vi söker dig som
Har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
Är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov.
Har några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av fysiska kundmöten, från exempelvis reception/kundtjänst/informationsdisk med frekventa kundkontakter.
Har goda datorkunskaper och är van vid att arbeta i Officepaketet.
Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Har goda kunskaper i engelska i tal.
Har körkort för manuellt växlad personbil


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024