OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Ditt framtida arbete
Genom inkommande samtal, e-mail och brev har du kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Du fattar myndighetsbeslut, ger information, råd och anvisningar gällande ägande och användande av fordon i Sverige. Som kundtjänsthandläggare är ditt främsta arbetsredskap dator och telefon. För att få variation i arbetet är arbetstiden fördelat till ca 50 procent telefonhandläggning och ca 50 procent ärendehandläggning. Arbetstiden är schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30.
Som kundtjänsthandläggare hos oss erbjuder vi dig en generös introduktion och grundutbildning för att du ska känna dig trygg i rollen och för att du på bästa sätt ska kunna hjälpa våra kunder.
Dina framtida arbetsuppgifter
• arbeta med skriftlig ärendehandläggning
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten via telefon, e-post och brev
• förklara lagtext.
Du måste ha
• en genomförd fullständig gymnasieutbildning som lägst
• erfarenhet av arbete inom kundservice
• god språkförståelse samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• god datorvana och kan hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem.
Det är meriterande om du också har
• arbetat med skriftlig ärendehandläggning
• arbetat med att ge information, råd och anvisningar i telefon.
Vi vill att du
• har hög känsla för service och sätter kunden i centrum
• har god förmåga att samarbeta i grupp
• är noggrann och pålitlig
• har förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
• har god kommunikativ förmåga.
Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering Visby. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.Vi kommer att kalla till intervju via skype i första hand. Går man sedan vidare i vårt urval så vill vi träffa er ”live”, naturligtvis så coronasäkert som möjligt.
Du är välkommen att kontakta
sektionschef Tommy Olsson, 070-618 88 32 eller via e-post tommy.olsson@transportstyrelsen.se
sektionschef Angelica Bill, 072-147 80 95 eller via e-post angelica.bill@transportstyrelsen.se
sektionschef Nina Bjersander, 076-721 14 45 eller via e-post nina.bjersander@transportstyrelsen.se
Saco, Astrid Edlund och ST, Anna Malmborg, nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill därför behöver din ansökan senast den 21 februari 2021 märkt med referensnummer TSG 2021-623. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 1800. Verksamhetsområde: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.