OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Vi söker kundtjänsthandläggare med placering på Kundcenter i Gävle
Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Den schemalagda arbetstiden på vardagar förläggs mellan 07:45 – 21:12. På lördagar mellan 07:45 – 16:30 och på söndagar mellan 12.30 – 21:12.
30 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde den 1 september 2014. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Kristina Ericson, tel. 010-115 32 35 (för frågor om tjänsten).
HR-specialist: Terese Junhag, tel. 010-116 91 04 (för frågor om rekryteringsprocessen).
Fackförbundet ST: Rickard Lundberg, rickard.lundberg@forsakringskassan.se
SACO: Tommy Persson, tommy.m.persson@forsakringskassan.se
Seko: Johanna Grundström, johanna.grundstrom@seko.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 juni 2014 märkt med diarienummer 026536-2014. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.