Kundtjänsthandläggare

Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

I Kiruna kan du uppleva allt från storslagen fjällvärld till ett spännande kulturliv, från midnattssol till norrsken, från snöfyllda vintrar till ljusfyllda somrar. Kiruna kommun är Sveriges nordligaste stad som vi nu flyttar på. Kiruna befinner sig därmed i ett spännande läge och framtidstron är stor.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att Kiruna kommuns verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av vår värdegrund RASK där respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är ledorden.

Har du erfarenhet av att arbeta i kundtjänst, kundserviceyrke eller kanske med kommunikation, event och arrangemang?

Är du van att ta fram underlag för beslut, hanterar officepaketet och andra stödsystem i normala administrativa uppdrag inom ekonomi eller projektadministration? Beskriver du dig dessutom som serviceinriktad, engagerad och lyhörd, då har vi ett intressant uppdrag för dig.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kundtjänsthandläggare med en utåtriktad profil till vår verksamhet Kiruna stadshus, med särskild inriktning mot utveckling av kundtjänsten mot både besökare och övriga förvaltningar.

En självklarhet i dina och övrigas arbetsuppgifter är att gemensamt bidra till utveckling av arbetet i gruppen, att skapa förutsättningar för att tillsammans göra ett bra jobb där alla trivs i en kultur med högt i tak.

Förutom att axla ett värdskap i huset ska du arbeta i vårt växelsystem, kunna täcka upp vid arbetstoppar eller andra behov som kan uppstå under året.

KVALIFIKATIONER
Som person är du lugn, lyhörd och har en god kommunikativ förmåga. Du har hög social kompetens och en öppen och lösningsorienterad attityd och har erfarenhet från att jobba självständigt och driva utvecklingsarbete.

Du har lägst gymnasial utbildning inom ett samhällsvetenskapligt ämne, eller inom ett område som vi bedömer lämplig. Att du har god datorvana är ett krav.

Du har en god kunskap om den kommunala organisationen för att kunna leda arbetet med att bygga upp en professionell kundtjänst som motsvarar krav på en god service och hög tillgänglighet för kunder och besökare.

Tempot kan från tid till annan vara ganska högt beroende på säsong. Det är därför viktigt att du är tydlig och har god struktur och ordning på ditt arbete, god samarbetsförmåga och kan hålla flera bollar i luften för att kunna hålla en hög servicenivå mot våra kunder. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kiruna stadshus är en viktig målpunkt i det internationella besöksmålet Kiruna. Förutom att du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift är det också meriterande med goda språkkunskaper i engelska i både tal och skrift och i något eller några av våra nationella minoritetsspråk samiska, finska och meänkieli.

ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden.

Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.

Vi har många olika förmåner så som fri-friskvård där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar.

Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk.

Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024