OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundtjänst är vår första väg in för våra kunder som består av medborgare, företagare och fastighetsägare. På Stockholm Vatten och Avfall har vi höga ambitioner i vårt servicearbete mot våra kunder, men även mot att vi ska vara med och bidra till att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad. Vi söker nu tre handläggare till vår grupp som vill vara med i att utveckla arbetet vidare och samtidigt ge bästa möjliga service till våra kunder.
Arbetsuppgifter och utmaningar
Som handläggare kommer du majoriteten av din arbetstid ha kontakt med våra kunder via telefon, men även via mail och med våra e-tjänster. Vi har ett rullande schema varje vecka som fördelar vilka arbetsuppgifter du ska ha. Vår telefon är öppen för kunderna vardagar mellan klocka 07:30 och 16:00. Ärenden varierar i både tid och komplexitet. Andra arbetsuppgifter som förekommer kan bland annat vara:
Svara på frågor och administrera ärenden som rör abonnemang, fakturafrågor, felanmälning och taxefrågor.
Fakturering och kravhantering samt löpande uppdatering av kundregister och mätvärden.
Vara med och utveckla arbetssätt och rutiner.
Din profil
Vi söker dig som har minst:
två års erfarenhet från arbete i kundtjänst eller annat serviceyrke som innebär intensiva arbetsperioder/högt tryck!
Vi vill även att du har goda kunskaper i svenska när det gäller tal och skrift sam kan göra dig förstådd och förstå engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet och förståelse för vår bransch - vatten, avfall och miljö. Har du arbetat i systemet Artvise, BFUS eller Cityworks är det också meriterande.
Då du dagligen har kontakt med våra kunder är det mycket viktigt att du som person är serviceinriktad med ett tydligt och pedagogiskt förhållningssätt gentemot andra personer. I ditt arbete är det även viktigt att du är självgående och kan fatta beslut utifrån givna instruktioner. Vidare vill vi att du är strukturerad som person och har god förmåga att kunna läsa av och arbeta med tal och siffror.
Övrigt
Din arbetsplats är på vårt kontor i Ulvsunda. Tjänsten är på heltid och är en visstidsanställning på 12 månader. Önskat startdatum är januari/februari 2022.
Mer om oss
Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på https://www.svoa.se/jobb
Ansökan
Låter det intressant? Skicka då in en ansökan via extern webb senast den 8 december 2020.
I denna rekryteringsprocess kommer du att få göra olika arbetsprov, där ett första sådant är att svara på två olika arbetsrelaterade frågor i denna ansökan.
Planerad datum för första intervjun sker under vecka 50 2021.
För ytterligare information om tjänsten kontaktar du någon av våra Teamledare Marléne Lind, på tfn 08-522 126 15 eller Hanna Hellberg på tfn 08-522 122 21.
Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du genom att ringa oss på 08-522 120 00