Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, tydlig i din kommunikation och tycker om att möta nya människor? Då kan det här vara ditt nya jobb! 


Kundtjänsthandläggare

Arbetsuppgifter

Vår uppgift på Förarprov är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
Vi söker nu kundtjänsthandläggare/provförrättare till vårt förarprovskontor i Sundsvall, där du kommer att ingå i ett team av 5 stycken kundtjänsthandläggare.
I rollen som kundtjänsthandläggare möter du tillsammans med dina kollegor, många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att våra kunder alltid ska få bästa möjliga förutsättningar för att visa sina kunskaper.
I arbetsuppgifterna ingår det att förrätta kunskapsprov både i grupp, individuellt och ibland med tolk. Arbetsuppgifterna varierar och man växlar i gruppen under veckan. Du arbetar efter fastlagt schema. 
Tidvis innebär arbetet högt tempo så du behöver trivas med det som en del i arbetet.
Tjänsten innefattar även resor till våra mottagningsorter Härnösand och Hudiksvall då vi även förrättar kunskapsprov där. 
Du kommer bland annat att arbeta med:  
Receptionsarbete
Förrätta kunskapsprov
Tidsbokning av kunskapsprov och körprov
Svara på diverse kundfrågor
Administration av körkortsfoto i samband med körkortsprov och förnyelse av körkort
Utföra administrativa uppgifter


Övrig information

För att din ansökan ska anses komplett måste du bifoga CV och kopia på ditt gymnasieexamensbevis innan sista ansökningsdag. Observera att samlat betygsdokument inte är godkänd handling i rekryteringen till denna tjänst.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Första urvalsarbetet kommer att ske under vecka 16-17. Besked om du går vidare till nästa steg i rekryteringen kommer att ges under vecka 17-18. Intervjuer är planerade att genomföras under vecka 18-19. Kommunikation från oss i rekryteringsprocessen kommer främst att ske per mail (från mejladress noreply@heroma.se), så håll koll på din mail kontinuerligt, det gäller även din Skräppost.

Kvalifikationer

Du kommer att vara vårt ansikte utåt och den första person våra kunder träffar, därför ser vi att du är en trygg och serviceinriktad person som tycker om att möta nya människor. Det är viktigt att du är en kommunikativ person, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt och respektfullt sätt samt anpassar din kommunikation till mottagaren. Du har en positiv inställning och är mån om att bidra till ett gott samarbete i gruppen. Därutöver har du ett flexibelt och problemlösande förhållningssätt och du kan enkelt anpassa dig till nya omständigheter och situationer, alltid med kundens bästa i fokus.
Vi söker dig som
är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
har gymnasieexamen
har giltigt körkort för manuellt växlad personbil
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
har några års erfarenhet av arbete i reception, kundtjänst, butik eller informationsdisk där du dagligen haft kundkontakter och bemött/väglett kunderna i deras frågeställningar och funderingar


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


2 oktober 2024