OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bryr oss!
Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare.
Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss?
Kontakt Kävlinge är namnet på kommunens kundtjänst och vi ingår i Kommunikationsavdelningen tillsammans med våra kommunikatörer och kollegorna på intern service. I vårt dagliga arbete tar vi emot telefonsamtal, e-mail, chattar och besök från framförallt medborgare men även andra av kommunens intressenter. Bredden på de ärenden vi får in är väldigt stor och handlar om allt från avgifter och placeringar i förskolan till bygglov, gatubelysning och färdtjänst. Förutom handläggningen av inkommande ärenden hanterar vi en mängd administrativa uppgifter såsom fastställande av faderskap, utfärdande av parkeringstillstånd, borgerliga vigslar och skolskjuts.
Arbetet i Kontakt Kävlinge präglas av att uppgifterna är just mångfacetterade och att vi snabbt måste ställa om vid större händelser. En av våra utmaningar är att se till att vi alltid har tillräckligt med information och kunskap för att kunna hjälpa våra medborgare direkt. Ett av kommunens mål är att de som kontaktar oss ska få svar i första kontakten. En bidragande framgångsfaktor för att nå denna målsättning är att kundtjänsthandläggarna besitter en bred kompetens och kan lösa många ärenden direkt. Detta är endast möjligt genom ett tätt samarbete med våra olika verksamheter där vi tillsammans arbetar löpande för att ge en ännu bättre service till våra medborgare.
Vi som arbetar i Kontakt Kävlinge möter våra medborgare i många olika livssituationer, i det stora och i det lilla och vi får ta emot både ris och ros. Oavsett frågeställning är vår ambition att alltid hjälpa till att hitta lösningar och ge våra medborgare en service över det förväntade.
Om tjänsten
Som kundtjänsthandläggare i Kävlinge kommun är du ofta den första kontakten våra medborgare har med kommunens verksamheter.
Kontakten med våra medborgare sker på telefon, e-mail samt besök i vår reception. Förutom detta förekommer det olika administrativa arbetsuppgifter relaterade till kundtjänsthandläggning.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet av att arbeta med kundtjänsthandläggning inom kommunal verksamhet. Du behöver ha arbetat med ärendehantering via Telefonist OneX samt Artvise Kundtjänst. Det är även starkt meriterande om du har god kännedom kring Kävlinge kommun samt de kommunala verksamheterna.
I Kontakt Kävlinge försöker vi alltid lösa ärendet direkt hos oss. Du behöver därför ha en utpräglad servicekänsla och en förmåga att leta svar och undersöka för att hitta lösningar.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med start den 6 november 2022.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss i Kävlinge? Gå in på jobb.kavlinge.se för att läsa vad våra medarbetare tycker om att jobba hos oss, våra förmåner och se alla våra lediga jobb.
Vi arbetar utifrån en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Av den anledningen undanber vi oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.