Kundtjänsthandläggare

Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Som kundtjänsthandläggare hos oss kommer du att arbeta med många olika typer av arbetsuppgifter, vilket gör arbetet varierande och lärorikt. Utöver inkommande samtal besvarar du även frågor skriftligt samt prövar och beslutar i ärenden om körkort och fordonsfrågor. Du kommer att arbeta med antingen körkorts eller fordonsfrågor. Arbetet kräver att du har god förmåga att snabbt inhämta rätt information i våra olika system.
Arbetstiden är fördelat till lika stora delar inkommande samtal som ärendehandläggning och är schemalagd 08.00-16.30.
Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans del av veckan.
Anställningen börjar med en utbildning som avslutas med en examinering. 

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Om du ska trivas hos oss behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt.

Du kommer att

• arbeta med ärendehandläggning
• fatta myndighetsbeslut
• tyda och förklara lagtext
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten via telefon, e-post och brev
• söka efter information i olika informationsdatabaser 

Du måste ha

• fullständiga gymnasiebetyg
• arbetat i något yrke där kundmötet står i centrum
• minst två års arbetslivserfarenhet
• god kommunikativ förmåga på svenska och engelska
• god datorvana och förmågan att hantera olika typer av IT-baserade information och verksamhetssystem

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av kundkontakter via telefon
• erfarenhet av kundservice
• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

Vi vill att du

• har god samarbetsförmåga
• är noggrann och pålitlig
• har en hög egen drivkraft
• är flexibel och kan hantera flera parallella ärenden samtidigt
• kan ta in och analysera komplex information
• har ett professionellt och trevligt bemötande samt sätter kunden i centrum

För att passa i rollen som kundtjänsthandläggare är det viktigt att du är bekväm med att kommunicera med andra, både via telefon och i skrift. Du har en naturlig känsla för service, är självgående och trivs med att arbeta med kundbemötande i ett högt tempo.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. 

Vid frågor är du välkommen att kontakta produktionsplanerare Sandra Tyresgård, Malin Holm, Anna-Lena Spennare, Mikael Johansson eller Helena Flink. Enhetschef Dinko Odobasic, sektionschef Pernilla Hedström.
Du kan också kontakta våra fackliga representanter Peter Backe, Astrid Edlund (SACO) och Joakim Wenck, Jannike Jansson (ST). Enhetschef Dinko Odobasic, sektionschef Pernilla Hedström, samtliga nås via vår växel 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-9703. Vi behöver din ansökan senast den 25 november 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om avdelning Körkort
Avdelning Körkort prövar och ger tillstånd inom körkortsområdet. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden som körkortstillstånd, handledarskap, högre behörigheter och utbyte av utländska körkort. Vi är cirka 370 medarbetare och finns i Härnösand, Kristianstad, Mariestad, Örebro och Kista.

Kort om avdelning Fordonsinformation
Fordonsinformationsavdelningen arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Dessutom arbetar vi med ursprungskontroll av fordon. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt, trängselskatt och parkeringsanmärkningar. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har cirka 440 medarbetare.

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområde:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 27 november 2022

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024