OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om Jobbet
Genom inkommande samtal, e-mail och brev har du kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Du fattar myndighetsbeslut, ger information, råd och anvisningar gällande ägande och användande av fordon i Sverige.
Som kundtjänsthandläggare är ditt främsta arbetsredskap dator och telefon. För att få variation i arbetet är arbetstiden fördelat till ca 50 procent telefonhandläggning och ca 50 procent ärendehandläggning. Arbetstiden är schemalagd 08.00-16.30.
Som kundtjänsthandläggare hos oss erbjuder vi dig introduktion och grundutbildning för att du ska känna dig trygg i rollen och för att du på bästa sätt ska kunna hjälpa våra kunder.
Om du ska trivas hos oss behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen
Du kommer att
• ha kontakt med allmänheten via telefon, e-post och brev
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten
• tyda och förklara lagtext
Du måste ha
• godkänd gymnasiekompetens
• mycket god språkförståelse, eftersom lagtext styr ditt dagliga arbete
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• god datorvana och förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av kundservice
• erfarenhet av kundkontakter via telefon genom arbetet
• erfarenhet av handläggning
Vi vill att du
• är serviceinriktad och har förmågan att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
• som person är positiv, nyfiken och noggrann
• har god kommunikativ förmåga
• är en bra lagspelare och har lätt för att samarbeta
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Visby. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Sektionschef Tommy Olsson, 070-618 88 32 tommy.olsson@transportstyrelsen.se. Sektionschef Marie Johansson 072-159 69 11
marie.johansson@transportstyrelsen.se. Sektionschef Nina Bjersander 076-721 14 45
nina.bjersander@transportstyrelsen.se ST, Jannike Jansson eller Saco, Astrid Edlund nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-10190. Vi behöver din ansökan senast den 4/12 Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Kort om avdelning Fordonsinformation
Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.
Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.