OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Arbetet består i huvudsak av att du har kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter via telefon, e-post och brev. Som kundtjänsthandläggare ger du information, råd och anvisningar gällande olika frågor rörande körkort. Arbetstiden är fördelad på ca 50 procent telefontjänst och 50 procent ärendehandläggning och är schemalagd enligt våra öppettider. Datoranvändning sker i mycket stor utsträckning inom kundtjänsten.
Du kommer att
• ge information, råd och anvisningar i telefon
• arbeta med skriftlig ärendehandläggning
• fatta myndighetsbeslut.
Om du ska trivas hos oss…
...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• lägst gymnasieutbildning med teoretisk inriktning
• god datorvana och goda kunskaper av att hantera administrativa system eftersom datorn och telefonen är dina främsta arbetsredskap
• erfarenhet av att ge information, råd och anvisningar i ärenden per telefon
Det är meriterande om du också har
• goda kunskaper i engelska
• kunskap i andra språk
• vana av att tillämpa lagtexter eftersom det styr det dagliga arbetet, både i telefonsamtal och i den skriftliga handläggningen
• erfarenhet av handläggning av ärenden och myndighetsutövning inom statlig förvaltning
• erfarenhet från Transportstyrelsens körkortsverksamhet.
Vi vill att du
• är serviceinriktad och hjälpsam
• är noggrann och har förmågan att prioritera
• har god förmåga till att arbeta i team
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska så att du kan förmedla lagtext på ett lättförståligt och trevligt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Vi har både tillsvidareanställningar och tidsbegränsade anställningar med möjlighet till förlängning beroende på behovet vid enhetens sektioner. Placeringen är i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta sektionschef Ulrika Rolfsdotter på 010 – 495 60 04, ulrika.rolfsdotter@transportstyrelsen.se
eller ledningsstöd Anna Lundholm på 010 – 495 60 20, anna.lundholm@transporttyrelsen.se
Saco, Gunilla Edwertz och ST, Markus Esplund nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 27 augusti 2015 märkt med referensnummer TSG 2015-1294. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Körkortsavdelningen prövar och ger tillstånd inom körkortsområdet. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat körkortstillstånd, handledarskap, högre behörigheter och utbyte av utländska körkort. Vi finns i Härnösand, Kristianstad, Mariestad, Norrköping, Örebro och Solna och har 380 medarbetare.