OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker kundtjänsthandläggare med placering på Kundcenter i Göteborg
Kan kunden höra ditt leende genom telefonen? Tycker du om att göra det lilla extra och överträffa kundens förväntningar? Trivs du med att arbeta i ett team, som tillsammans ser till att möta våra kunder på ett enkelt, respektfullt och mänskligt sätt? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners i huvudsak via telefon men även via e-post. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och kundens ärende kan lösas direkt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20 p/30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
• trivs med att möta dina kunder över telefon
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Den schemalagda arbetstiden är på vardagar och förläggas mellan 06:45 – 18:15.
Vi söker ett antal kundtjänsthandläggare på heltid, samtliga tjänster är tillsvidareanställningar, med tillträde den 1 december 2016. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering. Från och med 1 oktober 2018 kommer vi sitta i nya lokaler på Grafiska vägen 2.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Anette Sundström, tel 072-599 31 67 eller Christer Bergquist, tel 072-580 98 98 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Rehnqvist Jackson, 010-119 57 05 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Jennifer Kjellerås, jennifer.kjelleras@forsakringskassan.se SACO: Kajsa Torp Augustsson, kajsa.torp.augustsson@forsakringskassan.se Seko: Johanna Grundström, johanna.grundstrom@forsakringskassan.se
Välkommen med din ansökan senast den 18 september 2016 märkt med diarienummer 050731-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.