OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 034318-2013
Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Vi söker kundtjänsthandläggare med placering i Gävle
Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunders förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du kundens första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroendet för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar kundens behov och hjälper dem med allmän och kundspecifik information. Du har kontakt med kunden via telefon, e-post, Facebook och bloggar. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att kunden ges möjlighet att sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• har 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift
• har en god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du
• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett stort antal tidsbegränsade tjänster, heltid, för perioden 2013-11-04 t o m 2014-05-04. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.
Den schemalagda arbetstiden på vardagar kan förläggas mellan 07:45 – 21:15. På lördagar mellan 07:45 – 16:30 och på söndagar mellan 12.30 – 21:15.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Lena Aarno Öhlén, tel 010-115 30 01 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Malin Nilsson, tel 010-116 79 51 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Christina Lukkarinen, tel 010-115 31 51, SACO: Tommy Persson, tel 010-114 16 43, SEKO: Johanna Grundström, nås via mail johanna.grundstrom@forsakringskassan.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 21 juli 2013 märkt med diarienummer 034318-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.