Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne.

Ängelholms kommun befinner sig i ett intensivt utvecklingsskede och från och med den 1 januari 2015 har vi en helt ny organisation – Sveriges första utvecklings- och serviceorganisation inom den kommunala sektorn. I den är medborgarnas behov utgångspunkten och i den pågår ett ständigt förbättringsarbete av den kommunala servicen. Strukturen bygger på tre huvuduppdrag och servicestöd. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se


Kundtjänsten är organisatoriskt placerad inom huvuduppdrag Hälsa och centralt placerad i entréplan i Stadshuset. Det dagliga arbetet leds av kundtjänstchef samt gruppsamordnare.
Kundtjänst är organiserad i fyra svarsgrupper med totalt 18 handläggare.

Syftet med Kundtjänst är att vara en väg in till kommunen och att erbjuda våra kunder (medborgare, besökare och företagare) en hög tillgänglighet och en exceptionellt god service. Kundtjänst startade sin verksamhet för drygt tre år sedan. Kundtjänst placerade sig förra året på förstaplats i Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) årliga mätning av kommuners service via telefon och e-post.


ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med dina kollegor blir din uppgift att lämna information och ge vägledning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter. Du ingår i svarsgruppen Bygga och Bo, som har fördjupade kunskaper inom detta verksamhetsområde men hanterar även allmänna frågor som rör kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon men också via personliga besök i Kundtjänst. Arbetet sker och utvecklas successivt i nära samarbete med de olika huvuduppdragen. Schemalagd arbetstid tillämpas under Kundtjänsts öppettider, som är måndag-fredag 07.30-17.00.

Du kommer att arbeta i svarsgruppen Bygga och Bo och hantera alla typer av frågor inom Samhälle (SH) verksamhetsområde. Exempel på ärenden som handläggs här är felanmälan, detaljplaner, tillståndsgivning, evenemangs/företagslots, PRH-kort och bygg-, plan- och parkeringsfrågor.


KVALIFIKATIONER
Du har förmåga att såväl arbeta i grupp som självständigt med ärende som förekommer inom svarsgruppen. Du är flexibel och har ett serviceinriktat och kundfokuserat arbetssätt. Vi vill även att du har god samtals- och telefonteknik, god förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem, förmåga att se helheten samt är förändringsbenägen och utvecklingsinriktad.
Tidigare erfarenhet inom verksamhet gällande bygg, miljö, gata, eller vatten och avlopp är ett krav. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.


Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år, med möjlighet till förlängning


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 46 80 81
Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 870 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ängelholms kommun, Kundtjänst Ängelholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 16 september 2016

Besöksadress

Östravägen 2 Ängelholm
None

Postadress

Ängelholm
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024