OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Kundtjänsthandläggare
Vi söker kundtjänsthandläggare med placering i Åmål
Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du
• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbeta med beslut som påverkar individer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde den 1 december 2016. Provanställning kan bli aktuellt. Den schemalagda arbetstiden på vardagar förläggs mellan 06:45 – 18:12. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Jeanette Flink 010-112 47 37 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Rehnqvist Jackson 010-119 5905 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anna-Carin Egman e-post: anna-carin.egman@forsakringskassan.se SACO: Kajsa Torp Augustsson e-post: kajsa.torp.augustsson@forsakringskassan.se SEKO: Johanna Grundström, e-post: johanna.grundström@forsakringskassan.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2 okt 2016 märkt med diarienummer 054550-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.