Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap gör Ängelholm till en av Sveriges vackraste platser. Kommunen har över 40 000 invånare och har under flera år blivit utsedd till en av Sveriges bästa boendekommuner. Ängelholm har bästa läget med goda kommunikationer - två tågstationer, två europavägar och en flygplats.

Ängelholms kommun tänker nytt och har byggt en unik organisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Strukturen bygger på tre huvuduppdrag och ett servicestöd. Vi lever vår värdegrund som vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft.
Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se



Kundtjänsten är organisatoriskt placerad inom huvuduppdrag Hälsa och centralt placerad i entréplan i Stadshuset. Det dagliga arbetet leds av kundtjänstchef samt gruppsamordnare.
Kundtjänst är organiserad i fyra svarsgrupper med totalt 18 handläggare.

Syftet med Kundtjänst är att vara en väg in till kommunen och att erbjuda våra kunder (medborgare, besökare och företagare) en hög tillgänglighet och en exceptionellt god service. Kundtjänst startade sin verksamhet för drygt tre år sedan. Kundtjänst placerade sig förra året på förstaplats i Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) årliga mätning av kommuners service via telefon och e-post.


ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med dina kollegor blir din uppgift att lämna information och ge vägledning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter. Du ingår i svarsgruppen Omsorg och Stöd, som har fördjupade kunskaper inom detta verksamhetsområde men hanterar även allmänna frågor som rör kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon men också via personliga besök i Kundtjänst. Arbetet sker och utvecklas successivt i nära samarbete med de olika huvuduppdragen. Schemalagd arbetstid tillämpas under Kundtjänsts öppettider, som är måndag-fredag 07.30-17.00.

Du kommer att arbeta i svarsgruppen Omsorg och Stöd och hantera alla typer av frågor inom verksamhetsområdena Individ- och familj och Äldreomsorg. Exempel på ärenden som handläggs här är dödsbo, försörjningsstöd, faderskap, äldrelots, budget- och skuldrådgivning samt registerutdrag.

KVALIFIKATIONER
Du har förmåga att såväl arbeta i grupp som självständigt med ärende som förekommer inom svarsgruppen. Du är flexibel och har ett serviceinriktat och kundfokuserat arbetssätt. Vi vill även att du har god samtals- och telefonteknik, god förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem, förmåga att se helheten samt är förändringsbenägen och utvecklingsinriktad.

Tidigare erfarenhet inom verksamhet gällande individ- och familj och/eller äldreomsorg är ett krav. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.

Tjänsten är ett vikariat på ca 6 månader, med möjlighet till förlängning.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 46 80 81
Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 870 00

Sammanfattning

Besöksadress

Östravägen 2 Ängelholm
None

Postadress

Ängelholm
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024