Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer.Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle. Försäkringskassan söker Ett flertal Kundtjänsthandläggare Placering Kundcenter privat Sundbyberg Kundcenter är Försäkringskassans nya center för telefoni och e-post.Vi tar emot samtal från hela Sverige och finns placerade på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Stockholm och Åmål/Säffle.De fyra första orterna besvarar samtal från privatpersoner och Åmål/Säffle har hand om partners.Arbetsuppgifter och ansvar .Ta emot kundärenden via telefon och e-post .Ge kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och självbetjäningstjänsterna .Informera och vägleda kunden rätt inom och utanför Försäkringskassan .Ansvara för att arbeta mot mål och göra nödvändiga prioriteringar i sitt arbete för att målen ska uppnås .Ansvara för att följa beslutade handläggningsprocesser och regler Kvalifikationer För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande.Vidare krävs erfarenhet av kundkontakter exempelvis telefonrådgivning, arbete med information och vägledning till kunder.Samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå liksom kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.Som handläggare vid kundcenter är du en mycket kundorienterad person som tycker om att arbeta med service och har förmågan att bedöma kundernas behov.Cirka 75% av arbetstiden är med kundkontakter.Du ska kunna ge god service både på en generell och djupare nivå.Du ska ha mycket god kommunikativ förmåga samt vara noggrann, effektiv och uthållig i arbetet.Då datorn är en mycket central del i vår verksamhet kräver vi att dina datorkunskaper är mycket goda.Du ska ha en god grund i både svenska och engelska språket.Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.Övrigt Vi söker ett flertal handläggare som har goda språkkunskaper i svenska, engelska samt har något av följande språk som modersmål: Finska Polska Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.Övrigt Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 december 2010
  • Ansök senast: 11 januari 2011

Liknande jobb