OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service.
Till Skogsstyrelsens interna kundtjänst söker vi en ny medarbetare.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att ta emot och registrera kundtjänstärenden, till exempel felanmälningar och frågor av olika slag, samt ge information och support. Du kommer att hjälpa till att lösa de ärenden som första linjen ska hantera. Vidare kommer du att arbeta med diverse administrativ handläggning.
I arbetsuppgifterna ingår också att ta emot externa samtal för vidarekoppling till medarbetare inom Skogsstyrelsen.
Arbetsuppgifterna utförs enligt schema vilket innebär att arbetstider och raster är schemalagda under våra öppettider som är helgfria vardagar mellan 8–12 och 13–16.
Kvalifikationer
Du ska ha gymnasiekompetens, erfarenhet av att ha arbetat inom kundtjänst eller annan funktion som tar emot, registrerar och handlägger ärenden. Det är positivt om du har erfarenhet från av arbete i telefonväxel.
Du har erfarenhet av kundbemötande och kan snabbt ta till dig ny information. Du hanterar det svenska språket mycket bra i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Du har god IT-vana och vana av att jobba med verktyg för sökning av information på intranät och websidor.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat i ärendehanteringssystemet Microsoft Service Manager och i Mitels växelsystem.
Erfarenhet av Skogsstyrelsens verksamhet är meriterande.
Du ska tycka om att ha kontakt med människor och anser att professionell service och ett bra kundbemötande är mycket viktigt. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar samt är lyhörd och tydlig i din kommunikation. Du behåller lugnet i stressade situationer, har förmåga att hjälpa andra och ta fram lösningar på problem. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Då du kommer ingå i ett litet team som jobbar nära tillsammans är det av stor vikt att du samarbetar bra med andra människor.
Villkor
Visstidsanställning inledningsvis fram till och med 2021-04-30. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Stationeringsort är Skogsstyrelsens huvudkontor i Jönköping.
Kontakt
Mer information lämnas av funktionsansvarig Lena Ullsäter på tfn 036-35 93 90. Fackliga företrädare är för Saco-S Cecilia Persson tfn 0951-26 684 och för ST Hillevi Eriksson tfn 070-577 88 37.
Välkommen med din ansökan med meritförteckning/CV senast den 15 maj 2020.
Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se