Kundtjänsthandläggare

Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Kundtjänst är den självklara vägen för kontakt, frågor och dialog med Skellefteå kommun. Vi finns till för att ge våra medborgare god service som präglas av ett professionellt bemötande.

Vi söker nu en kundtjänsthandläggare till gruppen som svarar på frågor inom Socialkontorets verksamhetsområde. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänsthandläggaren ger du professionell service via telefon, mail, chatt och personliga besök i receptionen. Arbetet sker med kunden i centrum och med hög fokus på snabb handläggning, hög uppklarning och god tillgänglighet. Arbetsuppgifter utvecklas och förändras i takt med våra kunders förändrade krav.

Arbetsuppgifterna består bland annat av att:
- ge vägledning och information
- hantera inlägg på sociala medier
- ge support för användare av digitala tjänster
- hantera statusfrågor och ansökningar i olika verksamhetssystem
- ta emot synpunkter och förslag
- registrera ärenden och avsluta ärenden i verksamhetssystem
- hålla sig uppdaterad på nyheter och förändringar

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för att leverera bra service och har erfarenhet av att hjälpa kunder via både telefon och personliga möten. Du är uppmärksam och tillmötesgående och har en vilja och ett intresse att hjälpa andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst, kundservice eller reception. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Socialkontorets verksamhetsområde.

Du tycker om att arbeta i team och fungerar bra ihop med andra människor. Du är tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar och bra bemötande. Dator är ett naturligt arbetsredskap för dig och du har lätt för att lära och använda nya system och program. Du är lugn och stresstålig och bekväm med periodvis högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du trivs med att arbetsuppgifterna snabbt kan förändras och ser möjligheter hellre än svårigheter. God kommunikativ förmåga är en förutsättning för arbetet. Du talar och skriver flytande svenska och det är meriterande om du kan andra språk.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på sju avdelningar: IT och verksamhetsutveckling, Ekonomisupport, Personalsupport, Kommunikation, Måltid, Fastighet och Kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024