Kundtjänsthandläggare finska

Kundtjänsthandläggare finska

Arbetsbeskrivning

Kundtjänst är den självklara vägen för kontakt, frågor och dialog med Skellefteå kommun. Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. I både tätort, samhälle och by. Det händer mycket i Skellefteå. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen.

Skellefteå kommun ingår i det finska förvaltningsområdet. Det innebär att kund har rätt att i sin kontakt med kommunen kommunicera på finska skriftligt och muntligt.

Vi söker nu en kundtjänsthandläggare som kan finska.



ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med kollegor lämna information och ge vägledning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter och klagomål. Registrera ärenden och även avsluta ärenden i verksamhetssystem samt vägleda kunder i mötet med kommunen. Tillgodose våra kunders behov att använda finska i sin kontakt med Skellefteå kommun.

Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men också via personliga besök där kundtjänsten fungerar som reception för stadshuset. Arbetet sker, och utvecklas ständigt, i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid tillämpas.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som kan tala och skriva på finska och brinner för att leverera bra service. Du har erfarenhet av att hjälpa kunder via både telefon och personliga möten. Du är skicklig på att föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Dator och olika informationssystem är naturliga verktyg och du har lätt för att lära nya system och program.

Som person är du tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar och bra bemötande. Du är lugn och stresstålig och bekväm med periodvis högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du tycker om att arbeta i team och fungerar bra ihop med andra människor. Du trivs med att arbetsuppgifterna snabbt kan förändras och ser möjligheter hellre än svårigheter.

Du talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du har kompetens inom något av våra andra nationella minoritetsspråk.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024