OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.Ett antal handläggare för Kundcenter privatpersoner, både för tillsvidare och tidsbegränsade anställningar Placering vid Försäkringskassans Kundcenter, Sundsvall Arbetsuppgifter och ansvar .Ta emot kundärenden via telefon och e-post .Ge kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och självbetjäningstjänsterna .Aktivt sälja in självbetjäning/stödja kunderna vid självbetjäning .Ge stöd vid anmälan av t.ex. föräldrapenning och sjukfall .Utföra kompletteringar och justeringar i ärenden .Utfärda intyg .Informera och vägleda kunden rätt inom och utanför Försäkringskassan .Kontrollera, komplettera och rimlighetsbedöma uppgifter .Besluta i vissa ärenden och verkställa besluten .Bedöma rätten och besluta om ersättning och göra prognoser .Dokumentera och registrera relevant information kopplat till kundens ett ärende .Bidra till ökad kunskap hos kunden om och påverka attityder/positiv inställning till socialförsäkringen .Ansvara för att arbeta mot mål och göra nödvändiga prioriteringar i sitt arbete för att målen ska uppnås .Ansvara för att följa beslutade handläggningsprocesser och regler .Som handläggare på Kundcenter har du kontakt med Försäkringskassans kunder per telefon och e-post.Kvalifikationer För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande.Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.Som handläggare i Kundcenter är det viktigt att du är kvalitetsmedveten.Du är flexibel och stabil som person och har förmågan att självständigt driva dina ärenden.Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl tal som skrift.Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper.Du har erfarenhet av kundkontakter, har förmågan att sätta kunden i fokus och har en mycket hög känsla för service.I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kundservice med liknande arbetsuppgifter t.ex. telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder.[För tjänsten ser vi gärna att du har erfarenhet av administration. Övrigt Tjänsterna är 3 stycken tillsvidare anställningar samt ett antal tidsbegränsade anställningar upp till 6 månader.Tillträde är enligt överenskommelse.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.