Kundtjänsthandläggare, Servicehandläggare

Kundtjänsthandläggare, Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det. För oss är det viktigt att ge god service och vårt mål är nöjda kunder.

Vi söker nu ett antal servicehandläggare till Internservice och Kundtjänsthandläggare till Kundtjänst.

Internservice är till för kommunens anställda och samordnar de interna stödfunktionerna. Kundtjänst finns till för medborgare och externa kunder. För medborgare och andra externa kunder är kundtjänst den självklara vägen för kontakt med Skellefteå kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter för både servicehandläggare och kundtjänsthandläggare: Tillsammans med kollegor lämna information och ge vägledning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter och klagomål. Registrera ärenden och även avsluta ärenden i verksamhetssystem samt vägleda kunder.

Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men också via personliga besök i våra receptioner. Arbetet sker, och utvecklas ständigt, i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid tillämpas.

Internservice har även helpdesk som ger stöd i frågor som rör datorer och mobiltelefoner. Enheten står också för hjälp till nyanställda, hantering av tjänstekort, behörigheter i passersystem, hantering av post, flyttservice samt verksamhetsservice med mera.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är engagerad och vill leverera bra service. Du har erfarenhet av kundnära arbete. Du är skicklig på att föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Dator och olika informationssystem är naturliga verktyg och du har lätt för att lära nya system och program.

Som person är du tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar och bra bemötande. Du är lugn, stresstålig och bekväm med periodvis högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du tycker om att arbeta i team och fungerar bra ihop med andra människor. Du trivs med att arbetsuppgifterna snabbt kan förändras och ser möjligheter hellre än svårigheter.

Du talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du dessutom kan kommunicera på finska.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024