OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetslivserfarenhet från en kundserviceroll eller annat servicerelaterat yrke? Har du ett stort intresse för bank och finans, samt erfarenhet av att använda telefonen som ditt främsta arbetsverktyg? Om du även är en serviceinriktad, kommunikativ och strukturerad person – så läs gärna vidare! Det här kan vara jobbet för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en kundtjänsthandläggare till en av våra kunder, en bank tillhörande en av Sveriges största livsmedelskedjor. Du utgår från kontoret beläget i Solna norr om centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänsthandläggare blir ditt uppdrag att leverera allra bästa tänkbara service. Du arbetar med telefonen som ditt främsta verktyg, och hanterar ärenden som kan variera stort i innehåll. Du besvarar alla kundens frågor, och lämnar dem aldrig undrande. Du brinner för kundservice, älskar att prata i telefon och är bekväm med att jobba mycket administrativt.
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som kundtjänsthandläggare tror vi att du är en strukturerad och noggrann person. Du har en god förmåga att sätta dig in i nya situationer, och tänker kreativt för att hitta en lösning på problem som uppstår under vägen. Du är därmed även serviceinriktad, social och har en positiv inställning. Du är stresstålig och motiveras av att arbeta i ett högt tempo. Vidare ser vi att du är en lagspelare, som gärna bidrar med din kompetens för att stötta och hjälpa dina kollegor vid behov.
Visst låter detta som en spännande tjänst?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Arbetslivserfarenhet från en kundserviceroll eller annat servicerelaterat yrke
Erfarenhet av att använda telefonen som arbetsredskap
Avslutad gymnasieutbildning
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Plus i kanten:
Högskoleutbildning
Erfarenhet av en liknande roll, inom bank & finans
Erfarenhet av administration
Goda kunskaper i MS Office
Språkkunskaper inom nordiskt språk
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag via Perido under 6 månader, sedan möjlighet till överrekrytering av kund. Tillträde 2022-02-14.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Ellen Tidbeck, du kan nå henne via ellen.tidbeck@perido.se eller 073- 159 8089.
Om du har några övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 32967 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.