OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kundtjänst i Visby söker vi nu handläggare. Arbetet består i huvudsak av att du har kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter via telefon, e-post och brev. Som kundtjänsthandläggare ger du information, råd och anvisningar framförallt rörande olika frågor som kan uppkomma då man äger eller använder ett fordon. Arbetstiden är fördelad på ca 50 procent telefontjänst och 50 procent ärendehandläggning och är schemalagd enligt våra öppettider.
Du kommer att
ge råd och information inom fordonsområdet i inkommande handläggningsärenden och telefonsamtal.
Om du ska trivas hos oss…
...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• minst genomförd gymnasieutbildning
• erfarenhet av arbete i kundtjänst eller annan kundservice.
Det är meriterande om du också har
• arbetat med skriftlig ärendehandläggning
• arbetat med att ge information, råd och anvisningar i telefon.
Vi vill att du
• som person ska vara noggrann och pålitlig
• har förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
• har hög känsla för service och sätter kunden i centrum
• har god kommunikativ förmåga
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• har god kunskap i engelska
• har god förmåga att samarbeta i grupp.
Våra kundtjänsthandläggare är Transportstyrelsens ansikte utåt. Vi strävar efter dynamik i våra sektioner, därför läggs stor vikt på personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningarna är tidsbegränsade, med placering Visby. Tillträde efter överenskommelse.
Du är välkommen att kontakta någon av sektionscheferna Tommy Olsson 070-618 88 32 eller via e-post tommy.olsson@transportstyrelsen.se Angelica Bill 072-147 80 95 eller via e-post angelica.bill@transportstyrelsen.se Nina Bjersander 076-721 14 45, eller via e-post nina.bjersander@transportstyrelsen.se
Med hänsyn till kommande julledigheter ber vi dig ha överseende med att svar på eventuella frågor kan dröja, efter den 23 december.
Saco, Fredric Skargren och ST, Anna Malmborg, nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 31 december 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-3715. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om skatte- och avgiftsavdelningen:
Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har ca 340 medarbetare.