Kundtjänsthandläggare till Arjeplog

Kundtjänsthandläggare till Arjeplog

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet


I din roll som kundtjänsthandläggare arbetar du i ett positivt och utvecklande team där vi samarbetar och motiverar varandra. Genom inkommande samtal, e-mail och brev har du kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Du fattar myndighetsbeslut, ger information, råd och anvisningar gällande ägande och användande av fordon i Sverige. 

Som kundtjänsthandläggare är ditt främsta arbetsredskap dator och telefon. För att få variation i arbetet är arbetstiden fördelat till ca 50 procent telefonhandläggning och ca 50 procent ärendehandläggning. Arbetstiden är schemalagd 08.00-16.30. 

Som kundtjänsthandläggare hos oss erbjuder vi dig en gedigen introduktion och grundutbildning för att du ska känna dig trygg i rollen och för att du på bästa sätt ska kunna hjälpa våra kunder.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen. 

Du kommer att



• ha kontakt med allmänheten via telefon, e-post och brev
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten
• tyda och förklara lagtext.

Du måste ha


• minst godkänd gymnasiekompetens
• mycket god språkförståelse, eftersom lagtext styr ditt dagliga arbete både i dina telefonsamtal och i din handläggning
• kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• god datorvana och förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem.

Det är meriterande om du också har


• erfarenhet av arbete i kundtjänst med inkommande telefoni
• erfarenhet av myndighetsutövning
• kompetens i andra språk än svenska och engelska
• studerat på högskola eller universitet.

Vi vill att du


• är serviceinriktad och har förmågan att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt som person är positiv, nyfiken och noggrann
• har god kommunikativ förmåga
• är en bra lagspelare och har lätt för att samarbeta
• har förståelse för det ansvar det innebär att arbeta med myndighetsutövning
• sätter kunden i centrum. 

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Intresserad?
Anställningen är tillsvidare med placering i Arjeplog. Tillsättning enligt överenskommelse.  Vi tillämpar normalt provanställning.

Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Klas Eriksson 010 – 495 50 67,  klas.eriksson@transportstyrelsen.se

Saco, Astrid Edlund och ST, Cathrin Söderberg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-237. Vi behöver din ansökan senast den 30 januari 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Kort om avdelning Fordonsinformation

Avdelning Fordonsinformation består av fem enheter: Stabsenhet, Utveckling och förvaltning, Ärende- och produktionsstöd, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Norrköping, Arjeplog och Visby.

Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 30 januari 2022

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024