OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med givarservice i en dynamisk och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till Plan International Sveriges arbete med att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor? Då har vi tjänsten för dig!
Plan International Sverige söker nu två Kundtjänsthandläggare till Givarservice. Du ingår i en grupp om sju givarhandläggare och tillsammans hanterar ni alla frågor och administrativa processer som är kopplade till Plan International Sveriges faddrar och andra givare.
I rollen som Kundtjänsthandläggare på Givarservice ansvarar du för att på ett aktivt och professionellt sätt bemöta Plan International Sveriges faddrar och andra givare. Din roll blir att i första hand ta inkommande samtal, svara på mejl och chatt samt frågor som kommer via vår webb. Du hanterar en rad olika ärenden men också, tillsammans med teamet, driver och deltar i processförbättringar och kvalitetsinitiativ.
Till oss tar du med dig:
- Gymnasialutbildning eller liknande
- Erfarenhet av kundtjänst eller att arbeta med liknande arbetsuppgifter
- Tidigare erfarenheter av att arbeta i kundsystem
- Behärskar flytande svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen som handläggare är det viktigt att du har ett medvetet kundfokus och tycker om att ge god service. Du är lyhörd, engagerad och vill göra ditt allra yttersta för att hjälpa våra givare. Då det är ett ständigt flöde med inkommande ärenden är det viktigt att du är effektiv och trivs i en miljö med högt arbetstempo. Vi ser att du är en god administratör och har en vilja att ständigt förbättra och kvalitetssäkra våra administrativa processer. Som person är du flexibel, noggrann och ansvarstagande samt van att arbeta självständigt samtidigt som du trivs att jobba i team.
Som anställd hos Plan International erbjuds du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Vår vardag präglas av en avslappnad, vänlig och prestigelös atmosfär med en stark vi-känsla. Våra värderingar tillsammans, öppenhet, handlingskraft och långsiktighet genomsyrar hela organisationen. Plan International Sverige är en föräldravänlig arbetsplats som främjar en god balans mellan arbete och fritid.
Tjänsterna är 1) en tillsvidaretjänst och 2) en visstidsanställning på ett år med start omgående. Tjänstgöringsgraden är 100 procent vilket motsvarar 37,5 h/v och är placerad på Plan International Sveriges fina kontor i Hammarby Sjöstad.
Ansökan och kontakt
Välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I rekryteringsprocessen använder vi oss av en kompetensbaserad intervjuteknik vilket främjar inkludering, en fördomsfri rekrytering och en ökad mångfald.
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Joel Nejdling, Enhetschef Support, joel.nejdling@plansverige.org. Har du frågor om din ansökan är du varmt välkommen att kontakta Johanna Jennel på HR johanna.jennel@plansverige.org.
Fackliga representanter (Unionen och Akademikerföreningen) nås på telefonnummer 08-587 755 00.
Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.
Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor – vill du hjälpa till?