Kundtjänsthandläggare till Teknik- och fastighetsförvaltningen

Kundtjänsthandläggare till Teknik- och fastighetsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och cirka 6 000 medarbetare.


Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.



Tjänsten och arbetsuppgifterna
Sedan en tid tillbaka har Teknik- och fastighetsförvaltningen genomgått en större omorganisation.

Vår Kundtjänst arbetar med ”En väg in” till hela förvaltningen. Kundtjänst ska bli ett aktivt verksamhetsstöd för att hjälpa samtliga enheterna med bland annat uppföljning, kvalitetssäkring, ärendehantering och beställning av tjänster. I och med detta utökar vi gruppen inom kundtjänst med två nya medarbetare.

Vi söker dig positiv lagspelare med hög känsla för service och kan erbjuda lika kompetent som magiskt bemötande i teknik- och fastighetsförvaltningens kundtjänst.
Som kundtjänsthandläggare bidrar du till professionell service och support genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av kundärenden som inkommer via digitala kanaler, telefon eller e-post. Du arbetar som verksamhetsstöd mot våra kunder och medborgare och hanterar frågor och ärenden som rör hela vårt tjänsteutbud, vilket gör jobbet varierande och utmanande.

Du kommer bland annat att:

• Ta emot och registrera ärenden och bokningar i förvaltningens ärendehanteringssystem, fastighetssystem (IX) samt andra systemstöd
• Kunna identifiera, prioritera och styra ärenden rätt
• Proaktivt fokusera på att hitta servicemöjligheter i kundsamtalet
• Besvara samtliga frågor från kunder och övriga intressenter på ett effektivt sätt
I och med att enheten utvecklas så finns det möjlighet för den som vill och har kompetens att medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av förvaltningens kundtjänst.

Vi erbjuder dig
Du kommer att ingå i ett glatt och driftigt kundtjänstteam om fem medarbetare som tycker om att ge service och möta kundens behov. Hos oss kommer du att uppmuntras till att ta egna initiativ och visa ditt engagemang.

Vi sitter på Ekvägen i Tumba i nya och ljusa lokaler. Vi arbetar dagtid, måndag-fredag med varierande arbetstider. Vi har en flexibel syn på påplats/distansarbete och i den mån arbetet tillåter finns möjlighet för hemarbete.

Du som söker till oss
Vi söker dig med en fullständig gymnasieexamen samt minst 2 års tidigare erfarenhet av administrativt servicearbete. Vi tänker att du har en bakgrund inom såväl mindre som större företag där du hanterat likande frågor och kundärenden eller att du tex arbetat inom besöksnäringen med tex kundtjänst, Back Office eller Front Office.

Vidare ser vi att du har:

• mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt
• mycket god systemvana av ett eller flera CRM, boknings- eller ärendehanteringssystem
• god datorvana (MS Office)
• mycket god samtalsteknik
• stor telefon- och kommunikationsvana med kunder, leverantörer och interna samarbetspartners
• ett intresse för digitalutveckling och systemtekniska funktioner och har förståelse för tekniska aspekter kring de produkter de supporterar

Vi tror att du är en glad, nyfiken, snabbtänkt och tillmötesgående person som uppskattar ett fartfyllt arbetstempo då vår arbetsbelastning stundtals är hög och under tidspress. Du beskrivs ofta som en strukturerad och administrativ stjärna med en inre drivkraft och en vilja att alltid göra allting lite bättre, effektivare och smartare. Du har en inre strävan att ge bästa möjliga service och har alltid kunden i fokus och drivs av att hitta lösningar på problem. Eftersom du kommer att vara en del av ett team är du en skön lagspelare som aktivt vill bidra till ett härligt arbetsklimat.

Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att bli säkerhetsklassad.

Om oss

Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. I vår kommun talas ungefär 100 olika språk och här lever människor med bakgrund från världens alla hörn.


Vi strävar efter att Botkyrkaborna ska vara delaktiga i kommunens utveckling och det är deras behov, rättigheter och förutsättningar som leder oss i arbetet. Vi har medborgarens fokus i allt vi gör.





Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.


Är du vår nästa kollega? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!


Förmåner

Du som medarbetare är det viktigaste vi har för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Vi erbjuder därför en rad förmåner utöver den individuella lönen - för ett hållbart arbetsliv. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/att-arbeta-pa-botkyrka-kommun/jobba-tillsammans-med-oss/villkor-och-formaner


Botkyrka kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024