OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap gör Ängelholm till en av Sveriges vackraste platser. Kommunen har över 40 000 invånare och har under flera år blivit utsedd till en av Sveriges bästa boendekommuner. Ängelholm har bästa läget med goda kommunikationer - två tågstationer, två europavägar och en flygplats.
Ängelholms kommun tänker nytt och har byggt en unik organisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Strukturen bygger på tre huvuduppdrag och ett servicestöd. Vi lever vår värdegrund som vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft.
Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se
Kundtjänst är organisatoriskt placerad inom huvuduppdrag Hälsa och centralt placerad i entréplan i Stadshuset. Det dagliga arbetet leds av kundtjänstchef samt gruppsamordnare.
Kundtjänst är organiserad i fyra svarsgrupper med totalt 18 handläggare.
Kundtjänst startade sin verksamhet för fyra år sedan. Syftet med Kundtjänst är att vara en väg in till kommunen och att erbjuda våra kunder (medborgare, besökare och företagare) en hög tillgänglighet och en exceptionellt god service. Kundtjänst placerar sig årligen högt i Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) årliga rakning av kommuners service via telefon och e-post.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i svarsgruppen Utbildning och Barnomsorg/Upplev och Göra som har fördjupade kunskaper inom verksamhetsområdena: Förskola och Grundskola, Gymnasieskola, Bad, idrott och friluftsliv samt Allmän Kultur. Exempel på ärenden som handläggs är busskort och resetillägg för gymnasieelever, inkommande blanketter gällande barnomsorgen, sjukfrånvaro för grundskole- och gymnasieelever, lokalbokningar, administration av nyckelbrickor, lämna ut handlingar ur diariet samt ta emot synpunkter. Vi hanterar även allmänna frågor som rör alla kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon men också via personliga besök i Kundtjänst. Arbetet sker och utvecklas successivt i nära samarbete med de olika huvuduppdragen. Schemalagd arbetstid tillämpas under Kundtjänsts öppettider, som är måndag-fredag 07.30-17.00.
KVALIFIKATIONER
Du har förmåga att såväl arbeta i grupp som självständigt med ärende som förekommer inom svarsgruppen. Du är flexibel och har ett serviceinriktat och kundfokuserat arbetssätt. Du har även god samtals- och telefonteknik, god förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem, förmåga att se helheten samt är förändringsbenägen och utvecklingsinriktad.
Tidigare erfarenhet inom verksamhet gällande förskola och/eller grundskola är ett krav. Stor vikt läggs på personliga egenskaper.
Tjänsten är ett vikariat på ca 6 månader, med möjlighet till förlängning.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare tjänster kopplat till rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 46 80 81
Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 870 00