OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som kundtjänsthandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.
Hos Förarprov jobbar du med kunden i centrum. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper. Vårt mål är trafiksäkra, riskmedvetna och miljömedvetna förare i vägtransportsystemet. På Förarprov möter vi ett stort antal kunder varje dag. Vi ser olikheter hos både medarbetare och kunder som en styrka och hos oss är utveckling en självklarhet. Förarprov är en enhet i Trafikverket och har cirka 500 medarbetare i hela landet fördelade på ett 30-tal orter.
Till Förarprovskontoret i Kalmar söker vi nu en kundtjänsthandläggare och jag som blir din chef heter Roger Paulsson: "Jag vill gärna ha ett öppet arbetsklimat och det upplever jag att vi har på vårt kontor med mina fantastiska medarbetare.
Vi har många semesterfirare som passar på att göra sina körprov hos oss, både det teoretiska och det praktiska vilket gör det roligt att jobba under sommarmånaderna."
Kontoret består av 3 st kundtjänsthandläggare som du kommer att jobba med dagligen. I övrigt är det 1 resursplanerare och i dagsläget 3 st trafikinspektörer, vi håller på att rekrytera 2 st nya trafikinspektörersaspiranter.
Kundtjänsthandläggare visstid
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara Förarprovs ansikte utåt och möta våra kunder i receptionen. Du hjälper våra kunder vid fotografering för körkort samt svara på allmänna frågor kring förarprovet.
Som kundtjänsthandläggare möter du många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att ge kunden bra förutsättningar.
Du arbetar enligt ett schema som innefattar resor i viss utsträckning till kontorets mottagningsorter i Oskarshamn och Västervik.
Längre fram under anställningen kan det bli aktuellt att förrätta kunskapsprov, då ingår det en intern utbildning.
Tjänsten är ett behovs/timanställning som till en början är ett semestervikariat på heltid 1/6 - 31/8. Därefter finns möjlighet att arbeta vid behov (sjukdom, ledighet)
Övrig information
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Kvalifikationer
Som person har du god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Du har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt sätt samt är respektfull och anpassar din kommunikation till mottagaren och arbetar självständigt, ser vad som behöver göras och agerar därefter.
Vi söker dig som
har gymnasieexamen
är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
har B-körkort
har erfarenhet av arbete i kundtjänst eller reception alternativt annat arbete som inneburit fysiska kundkontakter
har goda kunskaper i Officepaketet
kan uttrycka dig i tal på svenska och engelska.
Ansökan
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089