Kundtjänsthandläggare/Provförättare

Arbetsbeskrivning

Som Kundtjänsthandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.


Kundtjänsthandläggare/Provförättare

Arbetsuppgifter

Förarprov är en enhet inom Trafikverket vars uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Just nu söker vi kundtjänsthandläggare till vårt förarprovskontor i Helsingborg. 
Du kommer att vara Förarprovs ansikte utåt och möta våra kunder i receptionen. I arbetsuppgifterna ingår det att förrätta kunskapsprov både i grupp, individuellt och ibland med tolk. I samband med kunskapsproven genomför du ID-kontroller. Du hjälper även våra kunder vid fotografering för körkort och vid bokning av provtider. Exempel på andra arbetsuppgifter kan vara: '
kontakta kunder via mail/ telefon vid ändringar i provbokningar
ge information, vägledning och rådgivning till kunderna i receptionen
hämta och lämna Trafikverkets bilar på service/reparation

Som kundtjänsthandläggare möter du många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att ge kunden bra förutsättningar. Våra kunder ska alltid känna sig välkomna, få tydlig information och de bästa förutsättningarna inför sitt förarprov.
Kontorets öppettider är måndag 07.30 - 18.00, tisdag-torsdag 07.30 - 16.30 fredag 07.30 - 15.00. Ditt schema kommer att ligga inom dessa klockslag och utgöra 40 timmar i veckan. Schemat innefattar i viss utsträckning resor till kontorets mottagningsorter, Ängelholm och Landskrona.

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Intervjuer är preliminärt planerade att hållas v. 5 och 6 i Helsingborg.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha starkt kundfokus, god samarbetsförmåga och vara flexibel. Du kommer träffa nya människor varje dag, därför är det viktigt för oss att du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och respektfullt sätt. Du har god problemlösningsförmåga. Du känner dig trygg i din yrkesroll, arbetar självständigt och hittar rätt förhållningssätt för alla jobbsituationer. Du har tydliga värderingar och skiljer på det personliga och professionella.
Vi söker dig som:
har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning
är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
har något års aktuell erfarenhet av arbete i reception/ kundtjänst/ informationsdisk, med frekventa personliga (face-to-face) kontakter
har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
har körkort för manuellt växlad bil.




Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 18 januari 2022

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024