Kundtjänstinformatör sökes till modern myndighet i Gävle

Kundtjänstinformatör sökes till modern myndighet i Gävle

Arbetsbeskrivning

Är du en social och utåtriktad person med intresse för service och support? Skulle du vara intresserad av en tjänst där du får ge guidning och hjälpa människor i deras vardag? Har du en noggrann, strukturerad och engagerad personlighet som längtar efter att göra nytta, då tror vi att du har de rätta förutsättningarna för att lyckas i den här rollen!
Om tjänsten
Perido söker flera kundtjänstinformatörer till vår kund, en välkänd myndighet som ansvarar för ett viktigt högaktuellt samhällsuppdrag. Tjänsten är placerad på deras fina kontor i centrala Gävle.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att vara ansiktet utåt för vår kund och fungera som en trygg vägledare för informationssökande privatpersoner. Du blir en del av myndighetens kundservicefunktion och kommer bland annat att besvara frågor per telefon, utfärda intyg samt ta emot information som du lägger in i vår kunds system. Då målet är att ge alla de som ringer in den absolut bästa servicen kommer du att gå en obligatorisk introduktionsutbildning hos vår kund innan uppdraget drar igång, denna utbildning är på heltid. Här får du lära dig mer om myndigheten samt har möjlighet att utveckla din serviceförmåga och bli tryggare i din roll.
Dina egenskaper
Självklart är du redan en person som är servicemedveten och som tycker det är tillfredsställande att göra ditt bästa för att få människorna som du har kontakt med att känna sig bemötta på ett positivt och respektfullt sätt. Som kundtjänstinformatör kommer du dessutom att få stor nytta av dina pedagogiska och kommunikativa färdigheter såväl som ditt målfokus. Avslutningsvis tror vi att du är en social och vänlig person som trivs i en roll där resultatet regelbundet mäts och utvärderas. För dig med den rätta serviceinställningen är vi övertygade om att det här ett utvecklande såväl som personligt givande uppdrag.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Ett par års arbetslivserfarenhet, gärna administrativt eller serviceinriktat i kontorsmiljö
Datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
Servicemedvetet och pedagogiskt arbetssätt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Avslutad eftergymnasial utbildning eller kurs

Omfattning och tillträde
Heltid, undantaget sommarperioden då arbetet minskar. Konsultuppdrag i fem månader, med chans till förlängning. Tillträde i början av april.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 32219 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 december 2024