Kundtjänstinformatör sökes till myndighet i Östersund

Kundtjänstinformatör sökes till myndighet i Östersund

Arbetsbeskrivning

Är du en social, servicemässig och utåtriktad person med intresse för en av samhällets bärande funktioner? Skulle du vara intresserad av ett uppdrag där du får ge service och hjälpa människor i deras vardag? Har du en självständig, strukturerad och flexibel personlighet som längtar efter att göra nytta, då tror vi att du har de rätta förutsättningarna för att lyckas i den här rollen!
Om tjänsten
Perido söker en kundtjänstinformatör till vår kund, en myndighet som finns i hela landet och som jobbar med fokus på den svenska arbetsmarknaden. Tjänsten är placerad på deras kontor i Östersund.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som kundtjänstinformatör är viktigt då du blir kundens första kontakt med myndigheten.
Arbetsuppgifterna kan variera och förändras över tid men i huvudsak består uppdraget av att:
Genom e-tjänster och personliga möten erbjuda privatpersoner service via främst telefon men även via chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier.
Hantera utlämnande av uppgifter, registerutdrag, sjukfrånvaro och anmäla vård av barn, meddela återbud samt meddela deltid eller åter till arbetsmarknadens förfogande.

Genom en introduktion och stöd från kollegor får du som ny i teamet en bra bas att stå på innan du börjar möta kunder på egen hand. För rätt person finns det god möjlighet att uppdraget förlängs.
Dina egenskaper
I rollen som kundtjänstinformatör bör du tycka om att prata med folk och lösa problem. Att vara nyfiken på andra människor, vara en god lyssnare och ha förmåga att sätta sig in i andra perspektiv är också viktigt. Vi tror därför att du som söker den här rollen är en strukturerad person med en utpräglad servicemedvetenhet. Du trivs med telefonen som främsta arbetsredskap och är både pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Stundtals är tempot högt och du behöver hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, något som inte får dig att förlora fokus.
Visst är det just dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2020-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2020-06-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31714 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2020
  • Ansök senast: 27 maj 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Innesäljare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024