OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej!
Vi har fortfarande inte hittat rätt person gällande vårat ansikte utåt. Så nu har du chansen att få en tjänst hos oss om du är rätt person?
Vi söker vi en serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till vår
kundmottagning i Sthlm.
Om företaget
Bil+ är en ung, innovativ och expansiv verkstadskedja. Bil+ kännetecknas av kvalitet och innovativa digitala lösningar. Vi arbetar i huvudsak med bilskadereparationer (plåt och lackskador) och då i första hand skador som vi får styrda från försäkringsbolag som är våra största kunder. Företaget är certifierad av Kvalitetssäkrad Skadeverkstad och tillämpar flera andra certifieringsprogram. Företaget bedriver flera anläggningar i Sverige och söker nu en ny stjärna till anläggningen i Bromma Stockholm. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med förmånliga anställningsvillkor. Är du rätt person är du välkommen att delta på vår resa.
Om tjänsten
Du kommer bla att hantera:
Ingående samtal från kund.
Status check, Självrisk check, stilleståndsintyg begäran, tidsbokningar.
Kontakt med försäkringsbolag.
Utgående samtal till kund.
Klara bilar, info om självrisk och reparation. Status uppdatering, tidsbokningar.
Ingående mail från kunder. Svara på frågor, reklamationshantering.
Utgående mail till kunder. Svara på frågor, reklamationshantering.
Återkoppling till kunder med små reparationer som förväntar sig återkoppling och snabb reparations tid.
Återkoppla till kunder efter bilen är klar och hämtad. Stämma av att allt är okej med reparationen och hanteringen från vår sida.
Boka skadebesiktningar.
Ta emot dropp-in besiktningar av skador.
Hantering av mejlbesiktningar.
Håller koll på att de blir godkända/upprättar cabas. Kan ibland leda till samtal till handläggare/skadetekniker på försäkringsbolag.
Boka in reparationstider i Processmanager (vårt planeringsprogram).
Hantering av bärgade bilar – ta bilder.
Ta emot skadade bilar som ska repareras.
Erbjuda mersälj till kunder vid skadebesiktningar. Tex byte av vindruta, extra lack stöt/motorhuv mm.
Så vem är du?
Du behöver inte ha tidigare erfarenhet från bilbranschen så som tex skadeberäkning, kundmottagare utan vi kommer att se till att du har får rätt utbildningen inom de områden behov finns.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet från kundtjänst, reception eller motsvarande.
Van att hantera inkommande samt utgående samtal.
Serviceinriktad.
Målmedveten.
Van att arbeta i ett stundom högt tempo.
Hantering av kundrelationer.
Van vid självständigt arbete.
Datorvana där du kommer att jobba med bla Excell.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska, engelska både i tal och skrift.