OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Nu söker vi en kundtjänst- och logistikkoordinatorassistent till Husqvarna. Den globala kundserviceavdelningen Husqvarna Construction ansvarar för hantering av bokningar, leveranser och fakturering av varor, samt tillhandahåller tullklarering av exportvaror. Husqvarna ABs kunder är globala och de strävar efter att proaktivt ge dem utmärkt kundservice och hjälpa till att lösa problem.
I Husqvarna Construction får du chansen att arbeta tvärfunktionellt och med internationella kunder och export till hela världen. Arbetet är mycket serviceinriktat och du får möjlighet att utvecklas i din roll som Kundtjänst- och logistiksamordnare och växa med ansvar och arbetsuppgifter.
Husqvarna AB:s arbetsplats är öppen och inkluderande med tydliga förväntningar på att alla tar ansvar och initiativ i koncernen. Arbetet är omväxlande och ingen dag på jobbet är den andra lik. Husqvarna AB erbjuder dig en chans att lära dig och växa med dem inom export och logistik.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Hantera kundärenden via mail, team och telefon
- Orderhantering och fakturering
- Planera och boka transport
- Arbeta med exportdokumentation
- Administration och garantihantering
- Skadehantering
Vem är du:
Erfarenhet av liknande arbete eller service och administration är meriterande. Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom logistik, tull eller ekonomi/administration. Du talar och skriver flytande engelska och svenska. Du har goda kunskaper i Microsoft Office
Detta är ett konsultuppdrag på minst 1 år. Du blir anställd av oss på M-R Partner och arbetar initialt 100% ute hos Husqvarna i Jonsered.
Vi presenterar kandidater löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten kontakta John Rembeck på john@mrpartner.se eller 0730-463121.