OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Jordbruksverket är regeringens expertmyndighet på det jordbruks- och livsmedelspolitiska området.
Administration av EU:s jordbrukspolitik är en av verkets huvuduppgifter.
Jordbruksverket är även chefsmyndighet för landets distriktveterinärer.
Jordbruksverkets organisation är informationsenheten, personalenheten, distriktstödsenheten, djuravdelning, kontrollavdelning, strukturstödsavdelning, distriktvetrinärsavdelning, IT-avdelning, marknadsavdelningen växtavdelningen,administrativa avdelningen.
Arbetsuppgifter
Svara på frågor från allmänheten via telefon och mail,
samt göra enklare handläggning i samband med kundkontakterna.
Frågorna kommer i största utsträckning från djurägare som antingen behöver veta reglerna för hur man reser med sitt djur eller frågor kring hundregistret.
Utbildning/Erfarenhet
Utbildningsbakgrund bör vara minst Gymnasium.
Vana från en kvalificerad kundtjänst, dvs vana att ha kundkontakter via telefon och mail, samt kunna besvara frågor som kräver kunskapsinhämtning.
Allmän IT-kunskap krävs, dvs att kunna hantera mail, webplatser samt officepaketet.
Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Gärna kunskap i ytterligare ett språk än svenska, t.ex. engelska eller tyska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Alenfelt
070-303 53 22 (anträffbar from 5 augusti)
Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
Maria Gustavsson
036-15 60 93 (from 12 augusti)
Mikael Johansson
031-429582
Hillevi Lindström
010-122 80 16
Helen Möller
036-15 62 61
Enhetschef Michael Diemer
036-15 58 59
ST Helen Möller
036-15 62 61
SACO Maria Cedersmyg
036-15 50 19
SEKO Thomas Gorin Weijmer