OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vårt kontor i Borlänge med en Kundtjänstmedarbetare.
Om oss:
Länsförsäkringar Bank är Sveriges snabbast växande bank. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas Försäkringsbolag har en stark lokal förankring och den vill vi fortsätta att bygga och utveckla. På Besökskontoret i Borlänge arbetar för närvarande 14 personer inom privataffären.Vi söker nu en Kundtjänstmedarbetare som vill ingå i vårt team och delta i den fortsatta utvecklingen av vårt kontor i Borlänge.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Kundtjänstmedarbetare arbetar du i receptionen och servar våra kunder i det spontana mötet med deras bank- och försäkringsärenden. Du är kontorets ansikte utåt där du på ett förtroendeingivande och affärsmässigt sätt möter våra befintliga och blivande kunder. Som Kundtjänstmedarbetare hanterar du även inkommande samtal och mail samt ansvarar för att boka in möten hos övriga på kontoret. Du har även ett nära samarbete med övriga medarbetarna hos oss då en av Länsförsäkringars styrkor är att erbjuda helheten.
Utbildning och bakgrund:
Vi söker dig som har gymnasieexamen med ekonomisk inriktning, har du relevant akademisk utbildning är det meriterande. Du har ett stort intresse för ekonomiska frågor och har tidigare erfarenhet av bank eller försäkring. För rollen krävs även att du har erfarenhet från kundtjänstarbete samt att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Har du certifiering för finansiella instrument för informationsgivare bank (fondcertifiering) samt certifiering för försäkringsdistribution är det meriterande.
Om dig:
För att trivas i rollen är du flexibel, serviceinriktad och uppskattar att arbeta i en utåtriktad roll i kontakten med våra kunder. Du har lätt för att snabbt anpassa ditt arbetssätt till nya omständigheter och du är en prestigelös och engagerad lagspelare som tar en aktiv roll i gruppens gemensamma arbete. För oss är det också viktigt att du är noggrann, agerar affärsmässigt och har såväl kundens som Länsförsäkringars bästa för ögonen.
Övrig information:
Tjänsten avser en visstidsanställning på cirka 10 månader, med möjlighet till förlängning.
Som en del i vår rekryteringsprocess kommer du att få genomföra test. Testet skickas till dig via mail när du sökt tjänsten.
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Ansökan:
För ytterligare information kontakta: Maria Björk, Stf Kontorschef, 023-931 37.
Lokala fackliga företrädare: Henrik Persson, Forena, 023-930 05.
Sista ansökningsdag är den 19 mars 2020. Urval och intervjuer sker löpande, ansök med fördel så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!