OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla, såväl boende som besökare och företagare. Solna stad är inne i en spännande utvecklingsfas; befolkningen växer och många företag söker sig hit. För att bli en än mer attraktiv stad stärker vi nu vår service ytterligare och startar en ny stadsgemensam kundtjänst 15 januari 2015.
ARBETSUPPGIFTER
Är du vår nya kundtjänststjärna? Vill du vara med och bygga upp en ny serviceorganisation? Gillar du människor och brinner för service?
Solna är redan idag rankad som en av de kommunerna där det är bäst att bo och är sedan många år Sveriges företagsvänligaste kommun. Nu vill vi utveckla servicen till solnaborna och företagen än mer. Det gör vi genom att göra det lättare och snabbare att komma i kontakt med oss. Vi använder smarta dialoglösningar så att våra målgrupper kan nå oss på det sätt som passar dem. Vi är nåbara via telefon, chatt, sociala medier, mejl och personliga möten.
En annan viktig del i vårt uppdrag är att avlasta stadens övriga verksamheter och aktivt bidra i arbetet med att utveckla effektivare arbetssätt och lösningar.
Vi söker därför serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som blir stadens ansikte utåt.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
- informera och svara på frågor om Solna stads service och tjänster och vägleda till övriga funktioner i samhället
- självständigt söka information i stadens olika system och på internet
- hantera felanmälan, synpunkter, ansökningar och anmälningar
- vidarebefordra mer komplexa frågor och ärenden till handläggare i stadens verksamheter
- ta emot och ge service till besökare som kommer till stadshuset
- ge support till användare av stadens e-tjänster
- vara en ambassadör för Solna stad
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha minst ett par års erfarenhet av arbete inom service- och eller kundtjänstområdet. Eftersom du dagligen använder flera olika it-system måste du ha en god datorvana och ha förmågan att lätt sätta dig in i nya system. Att du är snabb och säker på tangentbordet är en förutsättning för att effektivt utföra dina arbetsuppgifter.
Din språkanvändning och kommunikationsförmåga har självklart en central betydelse för kundtjänsten. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Kunskaper i framför allt finska men även meänkieli, samiska, romani chib, jiddisch och andra språk är meriterande.
Kundtjänstteamet har olika kompetenser som kompletterar varandra. Det är meriterande med högskoleutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen, arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning och vana att arbeta med sociala medier och andra digitala kanaler.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och har ett tydligt medborgar- och kundfokus. Du har en förmåga att skapa förtroende och tillit med både kunder och kollegor. Du samarbetar och samverkar för att nå det bästa resultatet för teamet och staden. I och med att du kommer arbeta i en komplex och intensiv miljö ställer vi höga krav på din simultan- och prioriteringsförmåga. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken och motiveras av att hitta lösningar.
ÖVRIGT
Urval, intervjuer och tester sker löpande under annonseringstiden. Din ansökan skickar du in via länken så snart som möjligt. För övriga frågor kontakta nedan kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Granström
070 5234767
Lotten Jonsson
Kommunikationschef Elin Lagercrantz
Rekryteringskonsult Anne Thelin-Ehrling
Kundtjänstchef Gyda Refslund