OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandvik Materials Technology (SMT) är ett affärsområde inom Sandvikkoncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i rostfria material, speciallegeringar, metalliska och keramiska motståndsmaterial samt processystem.Produktområden är Tube, Strip, Wire and Heating Technology, Process Systems och Medtech.Facility Management (FM) är organiserat under SMT:s enhet Technology & Purchasing (SP), vilka samordnar och styr verksamhets- och fastighetsrelaterade aktiviteter som stöder en organisations kärnverksamhet.Detta inkluderar tjänster som fastighetsförvaltning och -underhåll, byggledning, post, reception, lokalvård, nät, säkerhet, avfall, utemiljö och mediaverkstad.FM Support är en kundtjänst som hanterar beställningar, felanmälningar och övriga förfrågningar från FM-kunder.Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till vår verksamhet i Sandviken.Tjänsten är tidsbegränsad heltidstjänst t.o.m. 2011-08-31.Arbetsuppgifter Förutom att FM Supporten hanterar beställningar, felanmälningar och övriga förfrågningar från FM-kunder, ansvarar även kundtjänsten för att vidareförmedla och följa upp dessa ärenden.Medarbetarna arbetar i team i en telefon- och PC-baserad miljö i kontorslandskap och har ett gemensamt ansvar för funktion, image, service och kvalitet.Huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att: - registrera och delegera ärenden vidare till ansvariga inom organisationen eller direkt till underleverantör om så är överenskommet.- uppfölja och vid behov eskalera ärenden samt hålla kunden informerad om status på ärenden.- hantera kundkontakter på svenska och engelska, i både tal och skrift.- aktivt vidareförmedla och ta emot information från övriga teamet.- medverka i introduktionen av nya kunder och arbetsuppgifter.- lägga beställningar och göra uppföljningar.- vara key-user i Sandvikspecifika system (TEKLA, EGOS, SAP).Schemalagd arbetstid kan förekomma.Din profil Vi söker dig med en relevant utbildning på gymnasienivå.Erfarenhet från liknande serviceyrken och serviceinriktat arbete är meriterande.Goda datorkunskaper i MS Office-paketet är en förutsättning. Som person är du öppen och positiv med en genuin känsla för service och förmåga att skapa goda relationer.Du är vidare noggrann, flexibel och engagerad i din arbetsroll med förmåga att ta egna initiativ och fatta egna beslut.Du är mottaglig för nya kunder och uppgifter och har fallenhet för att arbeta med många uppgifter löpande parallellt.Du marknadsför och representerar avdelningen internt och att aktivt söka, ta del av och förmedla relevant information om våra kunder och tjänster är en självklarhet för dig.Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, är ett krav för tjänsten.Goda kunskaper i engelska är meriterade. Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna manliga sökande. Ansvarig rekryterare Margareta Linde