OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Trelleborgs Energi AB, är en sammanslagning av fjärrvärme- och energiförsäljningsbolagen samt elnätsbolaget i Trelleborgs kommun.
Som ett nybildat kommunalt koncernbolag har vi nu en unik möjlighet att utveckla bolaget till vår vision - ett energibolag i absolut framkant där vi får bidra till klimatsmart samhällsnytta.
Som medarbetare hos oss är det viktigt att främja en god företagskultur där öppenhet kring feedback, förändringar och utveckling är centralt. På vår arbetsplats visar vi även respekt genom att alltid ha ett professionellt bemötande gentemot kollegor, kunder och samarbetspartners. Vi tar även ansvar både för verksamhetens utveckling och för vår egen yrkesutveckling.
Vill du vara med på den resan?
Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare för Trelleborgs Energi kommer du att vara personen som kunderna oftast kommer i kontakt med först, vilket innebär att du kommer att vara bolagets ansikte utåt och få chansen att representera vårt gemensamma varumärke!
Du kommer ingå i ett supportteam där vi är indelade i first line och second line. First line support kommer att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och e-post. Svårighetsgraden i förfrågningarna är varierande och stundtals komplexa. Vissa ärenden löses relativt snabbt och andra mer av den komplexa sorten tar längre tid och oftast kräver samarbete mellan kollegor och andra team.
Fokus ligger först och främst på kundnöjdheten och därför är ditt uppdrag att kunna bemöta våra nya och befintliga kunders förfrågningar genom att leverera rätt information och säkerställa att kunden alltid får absolut bästa service, vid varje tillfälle. Frågor som kan förekomma är exempelvis registrera felanmälan, besvara fakturafrågor, adressändringar, registrera nya kunder, hantera flyttanmälan, betalningsärenden, mätarbyten, mm.
Kvalifikationer
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
- Avslutad gymnasieutbildning.
- Erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon och dator som verktyg.
- God samarbetsförmåga, kan arbeta både i grupp och individuellt.
- God datorvana och erfarenhet samt kunskap inom Office-paketet.
Meriterande
- Akademisk examen.
- Arbetat i systemen BFUS/MFUS.
Om dig
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har lätt för att samarbeta, är serviceminded och sätter alltid kunden i fokus genom att lösa kundens utmaningar och samtidigt vara tillmötesgående i ditt bemötande.
Därtill är du en person som förmedlar en positiv energi som ser utmaningar som något kul och alltid är redo för att lära dig något nytt.
Det är dock önskvärt att du jobbat med kundtjänst tidigare för att ha en större förståelse för vad arbetet på en sådan avdelning innebär. För att lyckas i denna tjänst så krävs det att man trivs i ett serviceyrke med många kontakter, med olika typer av personer och med olika typer av frågor.
Vi erbjuder
Utvecklingsmöjligheter- Din motivation och glöd avgör nästa steg!
Hos oss får du chansen till ett varierat uppdrag med stort inflytande över ditt eget arbete. Trelleborgs Energi lägger stor vikt vid personlig och professionell utveckling och med rätt attityd är du med och bidrar både till teamets mål och till bolagets övergripande mål.
Därtill goda personalförmåner och givetvis även kollektivavtal.
Arbetstid/varaktighet
1 heltid tillsvidaretjänst och 1 visstidsanställning till och med 2021-08-31.
Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.
Kontakt
Erik Malmgren, Administrativ chef , 0702 - 71 88 45.
Valon Zejnullahu, Kundtjänstmedarbetare, 0410-73 38 00.
Fackliga kontakter:
Sista ansökningsdag
2020-11-30 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Urval sker löpande.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!