Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vi söker vi en Kundtjänstmedarbetare till ett företag i Jönköpingsområdet.


Uppdragsbeskrivning:
Vår kund söker nu en Kundtjänstmedarbetare med placering i Jönköping. Tjänsten innebär orderläggning av maskiner, tillbehör och reservdelar samt allmän support till våra kunder. Tjänsten innebär även viss support till interna funktioner när det gäller; lagerhantering, inrapportering av gods, logistik samt leveransbesked. Som del av vår kundtjänst är du till stor del företagets ansikte utåt – du arbetar tillsammans med dina kollegor med att via telefon och mail ge våra kunder bästa möjliga support. Vi söker en person som är lyhörd, flexibel, serviceinriktad och har en förmåga att möta kundernas olika behov. Du trivs med att ta eget ansvar, är duktig på att prioritera samt är lösningsorienterad. Har du tekniskt intresse/erfarenhet så är det meriterande.


Arbetsanalys:
Vara en del av kundservice teamet och vara företagets ansikte utåt.
Via telefon och email ta emot och registrera kunders beställningar samt förfrågningar.
Registrering av nya kunder.
Ge support och rådgivning om företagets produkter och tjänster.
Förse kunder med Servicesupport material.
Hjälpa kunder med vart de skall vända sig vid behov av reparation/service.
Administrera/hantera reklamationer och garantier; meddela kund, kreditera med orsakskod samt returnera till lager.
Administrera samt hjälpa våra kunder med vårt Weborder system.
Assistera våra utesäljare med registrering av ordrar. - Assistera våra utesäljare med leveransbesked, marknadsmaterial etc.
Vara behjälplig i hanteringen av våra interna lager.
Vara behjälplig i hanteringen av gods från våra interna lager/servicecenter



Arbetsuppgifter:
De löpande arbetsuppgifterna är att via telefon och mail hantera inkommande ärenden. Du registrera kunders beställningar och förfrågningar samt ger våra kunder bästa möjliga support i deras olika ärenden. Du hanterar administrative sysslor så som returer, reklamationer och frågor kring logistik samt lager. Du har även en tät kontakt med våra utesäljare. Det är av stor vikt att du sätter dig in i företagets produktutbud för att kunna erbjuda kunderna så bra support som möjligt.


Kompetenskrav
Gymnasial utbildning. Tidigare arbetslivserfarenhet inom serviceyrket, gärna kundservice.
God datorvana. Goda kunskaper i MS Office.
Telefonvana
Du ska vara bra på att samarbeta, vara strukturerad samt ha förmågan att kunna prioritera väl.
Du utrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Tekniskt intresse / Erfarenhet är meriterande.



Personliga egenskaper:
Driven och kreativ.
Lösningsorienterad och en genuin känsla för service.
Du ska vara bra på att samarbeta, vara strukturerad samt ha förmågan att kunna prioritera väl.
Ett gott ordningssinne och noggrann.
God förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer.
Ansvarstagande.


Detta är ett konsultuppdrag på heltid i Jönköping via Incluso med start i januari och löper till att börja med i 9 mån med eventuell möjlighet till förlängning efter det.


Vänligen sök snarast med CV och kort motivering om varför du tror du passar för rollen. Vid frågor vänligen kontakta Marianne Nilsson, rekryterare på Incluso.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Karin Persson
0707-33 31 38
Rekryterare Marianne Nilsson
0704-174419

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Incluso AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 22 januari 2021

Besöksadress

Sveavägen 56 C
Stockholm

Postadress

Sveavägen 56 C
Stockholm, 11136

Liknande jobb


23 december 2024