Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Brinner du för hög service och merförsäljning och är redo för en ny utmaning? Är du en stjärna på att möta kunder över telefon och hitta rätt behov för rätt kund?  

Vår kunds mål är att hålla en hög kvalité i sitt Kundcenter och dom vi vill alltid uppfattas som professionella och förtroendeingivande. 

Låter detta intressant samt stämmer ovan in på dig? Då kanske det är just dig vi söker! Välkommen med din ansökan! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Här har du daglig kundkontakt där din huvudsakliga uppgift är att ge kunden den allra bästa service och kundupplevelse genom att du:
 
 på ett professionellt sätt ger relevant information
 ställer frågor och hittar rätt erbjudande av tjänster för varje kund
 skapar förtroende där din dialog leder till merförsäljning av ett brett utbud av tjänster via fibernätet

 
Du ska känna dig bekväm med att söka information och arbeta i system samtidigt som du pratar med kunden.

I dina arbetsuppgifter ingår även: 
sedvanligt kundtjänstarbete
att besvara frågor via Facebook, Messenger och mail
viss teknisk felsökning
enklare fakturahantering
att ta emot besökande kunder
utgående kundsamtal 


Arbetstider
Arbetstiden är mån-fre 07.00-16.00 med start snarast enligt överenskommelse. Uppdragets tid är 6 månader med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
Som person är du ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du är serviceinriktad samt kommunicerar tydligt och professionellt samt förtroendeingivande.  Det är viktigt att du är noggrann samt har lätt för att lära dig nya system. Du behöver även vara social, stresstålig samt flexibel. 
 
Det är även krav att du har:
gymnasieutbildning eller motsvarande
vana av att ta egna initiativ
erfarenheter av att kommunicera med kunder i telefon
grundläggande kunskaper i Officepaketet
god erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system 

Det är meriterande om du har god erfarenhet av merförsäljning och tidigare arbetat i kundtjänst. Har du arbetat inom telekombranschen är även det meriterande. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Sista dag för ansökan är 2021-04-19 Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Konsultchef Ingela Gulliksson, ingela.gulliksson@randtad.se eller konsultchef Hanna Sundberg, hanna.sundberg@randstad.se 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 19 april 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024